مواجه با عکس‌ها در میان اجراهای تئاتری

جمعه ۱۹م آبان به نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

مروری بر یک نمایشگاه//

نمایشگاه عکس و پرفورمنس ˝مواجهه˝ به عنوان اولین اثر بین رشته‌ای در دو حوزه عکس و تئاتر از سه شنبه ۱۶ آبان در گالری بهار خانه هنرمندان کار خود را آغاز نموده است.

به گزارش تفسیری خبرنگار تجسمی‌هنرآنلاین، این نمایشگاه شامل ۱۸ اثر در اندازه‌های مختلف از چهار هنرمند عکاس است که توسط یک گروه اجرایی در غالب پرفورمنس به نمایش در می‌آید ، بعلاوه آثار از طریق ویدئو پروژکتور، تلوزیون و قاب عکس‌های چاپ شده دیده می‌شود.

سالیانی است که هنر عکاسی جهت جاویدان نمودن لحظات تئاتر میرا به خدمت گرفته می‌شود اما این بار عکاسان با تجربه  این حوزه در صدد می باشند تا با به کارگیری هنر تئاتر با همه توانش عکسهایشان را به اجرا در آورند.

این نمایشگاه خصوصیات دیدن آثار تجسمی‌ را در فضای گالری با قرار دادن مخاطبین درمواجهه با قطعات نمایشی دچار چالش می‌کند و مخاطب را با شیوه  تازهی از ارائه  یک اثر تجسمی‌ مواجه می‌کند.

در این اثر ۵ قطعه به نام‌های آنژیو گرافی مکبت ، زن- نوستالژیا ، مجلس امان نامه حضرت عباس (ع) ، سبز- قرمز- زرد ، تی وی به مدت ۴۵ دقیقه به اجرای عکسها می‌پردازند و مخاطبان دقایقی با در یک گالری عکس قرار می‌گیرند و لحضاتی با جریان نمایش‌ها همسو می‌شوند و به طریق مواجهه در قطعات نمایشی دخیل می‌شوند و با عکسها عجین.

نمایشگاه عکس و پرفورمنس “مواجهه” عکسهایی را که وقتی در جهتی یک نمایش به ثبت رسیده اند بار دیگر با خط مشی متمایز به اجرا درمی‌آورد و لازم به ذکر است عنوان این نمایشگاه فارغ از “عکس تئاتر ” طراحی شده است چرا که مالکان آثار در صدد می باشند که هویتی تازه به عکس‌ها بدهند بنابر این آثارشان را از هرگونه تحریف، دخل و تصرف در اصل نمایش است.

سارا ساسانی، سمانه غلام نژاد، محمد محبی، موسی‌هاشم زاده مالکان آثار عکاسی در “مواجهه” می باشند و همچنین سید سعید‌هاشم زاده و رضا غیور طراحان پرفورمنس و رشید آقایی،الهام آهویی،مهدی حنفی،علی خلعتبری،امیر وقتی فرد،امیر سامعریا،مرضیه شاطر طوسی،رضا غیور،دنیا نصر،پریسا نورسته،نونا نیسی،سید سعید‌هاشم زاده اجراگران عکسها می باشند.

این نمایشگاه هر روز در دو سانس ۱۸و۱۹ اجرا می‌شود و تا ۳۰ آبان ادامه دارد.
 

انتهای پیام/۳۱


آخرین خبرها
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.