مواضع اصولی اکوادور درباره فلسطین و سوریه قابل تقدیر است

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، با بیان اینکه مواضع اصولی اکوادور در زمینه فلسطین و سوریه قابل تقدیر است، گفت: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران گسترش همکاری با کشورهای انقلابی آمریکای‌لاتین است.

به‌گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران، علاء‌الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس در سفر به اکوادور با خانم گابرییلا ریبادنیرا رئیس مجلس این کشور دیدار و درباره همکاری‌های دو جانبه و تحولات منطقه گفتگو کرد.
 
بروجردی در این دیدار ضمن ابلاغ درودهای گرم دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران گسترش همکاری با کشورهای انقلابی آمریکای‌لاتین است که اکوادور یکی از آن‌ها است.
 
وی ادامه داد: مواضع اصولی اکوادور در زمینه فلسطین و بحران سوریه و مخالفت با دخالت‌های بیگانه در این منطقه حساس از نقاط مشترک دو کشور در عرصه سیاست خارجی است.
 
بروجردی گفت: با بیان اینکه مواضع اصولی اکوادور در زمینه فلسطین و سوریه قابل تقدیر است، گفت: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران گسترش همکاری با کشورهای انقلابی آمریکای‌لاتین است.

رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، همچنین بر ضرورت تقویت روابط و همکاری مجالس دو کشور به صورت دو جانبه و در اتحادیه بین‌المجالس تأکید کرد.
 
گابرییلا ریبادنیرا در این دیدار ضمن تشکر از سفر هیئت اعزامی مجلس شورای اسلامی ایران به این کشور، گفت: اکوادور علاقمند است همکاری‌های خود را در بسیاری از زمینه‌ها با جمهوری اسلامی ایران افزایش دهد و دیدار متقابل مسئولان دو کشور، راه مناسبی برای افزایش همکاری‌ها است.
 
رئیس مجلس ملی اکوادور ادامه داد: اکوادور در حال ساخت شهرک دانش‌بنیان یاچای بوده و علاقمند است در زمینه دانش‌های نوین و همچنین تولید دارو با جمهوری اسلامی ایران همکاری کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.