موافقان طرح بیمه کارگران ساختمانی:نبود قانون بیمه کارگران خسارت جبران ناپذیری در پی خواهد داشت

یکشنبه ۴ تیر – ۰۳:۳۵:۰۳ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – موافقان طرح قانون بیمه کارگران ساختمانی خواستار ارائه رأی مثبت از سوی نمایندگان مجلس برای تصویب این لایحه شدند.
به گزارش خبرگزاری آریا ، حمیدرضا طباطبایی نائینی یکی از موافقان طرح بیمه کارگران ساختمانی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۴ تیر) مجلس شورای اسلامی در مورد جلب نظر نمایندگان مخالف برای این لایحه گفت: درست نیست در کشوری که با قوانین متعددی مواجه هستیم هر عملی را جرم بدانیم که این مهم به صلاح کشور نمی باشد و می توان گفت در صورت تصویب این لایحه می توانیم کارگران ساختمانی را مورد حمایت قرار دهیم.
مهرداد بائوج لاهوتی نماینده لنگروددر مجلس شورای اسلامی  درادامه موافقت از این طرح بیان داشت :کارگران ساختمانی تنها اقشاری هستند که تحت هیچ بیمه ای نبودند در صورتی که افرادی همچون آنان جزء آسیب پذیرترین قشر جامعه به شمار می آیند.
وی ادامه داد: آن چیزی که مهم است اجرای آن است چرا که این لایحه قانون جامعی است که در آن کارگران تحت پوشش بیمه ای قرار می گیرند که از نمایندگان خواهشمندم تا به این فوریت رأی دهند و بعد از ۴۸ ساعت بعد از آنکه کلیات و جزئیات آن مطرح شد در صورت مخالفت می توانند نقطه نظرات خودشان را به صورت چاپی مطرح نمایند.
هادی قوامی نماینده اسفراین درمجلس یکی دیگر از موافقان این طرح بود که در این خصوص مطرح کرد: براساس اصل ۲۲ قانون اساسی وظیفه دولت است که فعالیتی انجام دهد که همگان از تأمین اجتماعی برخوردار باشند و منظور قانونگذاراز تصویب همچین قانونی آن بود که کارگران ساختمانی بتوانند تحت پوشش بیمه قرار گیرند و اگر حادثه ای برایشان اتفاق افتاد بتوانند از مزایای این بیمه استفاده کنند.
نماینده اسفراین درمجلس شورای اسلامی  ادامه داد: اگر برای کارگران ساختمانی اتفاقی بیافتد خدمات و هزینه های ناشی از بیمه نشدن آنها را هیچکس نمی تواند پرداخت کند و در عمل مشکلاتی را ایجاد می کند که بدون شک خسارات جبران ناپذیری برای کشور به وجود می آورد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۲۴۱۵۳۵۰۳۳۷۵


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.