موافقت اسرائیل با ورود هیات یونسکو به قدس اشغالی

۳۱فروردین۱۳،

اسرائیل ضمن موافقت با بازدید نمایندگان یونسکو از شهر قدس، در نامه‌ای به دبیرکل این نهاد بین المللی قول داد به وعده‌هایش مبنی بر حفظ میراث تاریخی شهر قدس، عمل نماید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه روسیه الیوم، رژیم صهیونیستی با ورود هیات سازمان علمی فرهنگی آموزشی سازمان ملل (یونسکو) به بخش قدیمی شهر قدس موافقت کرد، این هیات قرار است دربارهٔ میراث تاریخی و فرهنگی قدس و واقعیت‌های موجود در این شهر تحقیق کند.

دفتر پادشاهی اردن اعلام کرد: اردن و فلسطین با پشتیبانی قوی کشورهای عربی توانستند اسرائیل را عقب برانند و با پیگیری‌های این دوکشور تل‌آویو برای اولین بار از سال ۲۰۰۴ با ورود یک هیات کارشناسی متشکل از نمایندگان مرکز میراث جهانی و هیات‌های رایزنی یونسکو به بخش قدیمی قدس، موافقت کرد.

در ادامه گزارش دفتر پادشاهی اردن آمده است: هیات‌ یوسکو برای بررسی واقعیت موجود در قدس و نگهداری میراث این سرزمین، ماموریت خود را از تاریخ ۱۹ مه ۲۰۲۴ آغاز می‌کنند و تا ژوئیه ۲۰۲۴ است نتایج گزارش و طرح‌های خود را در این باره ارائه می‌دهند.

همچنین دیوان پادشاهی اردن اعلام کرد: اسرائیل در نامه‌ای مکتوب به دبیرکل یونسکو و نیز در سخنان علنی نماینده خود در صد و نود و یکمین جلسه شورای اجرایی یونسکو که اکنون در پاریس برگزار می‌شود، متعهد شد در نشست ماه آینده که با نظارت یونسکو و با مشارکت کارشناسان اردن و فلسطین در سازمان ملل برگزار می‌شود، حضور یابد.

رژیم صهیونیستی به عضویت فلسطین در یونسکو معترض است و تهدید کرده بود که در صورت مشارکت نماینده فلسطین در نشست‌های این نهاد بین المللی، اسرائیل در آنها حاضر نخواهد شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.