موافقت اصولی وزارت علوم با تأسیس واحدهای افغانستان، ابوموسی و مجازی دانشگاه آزاد

۰۸ام بهمن ،

14-471.jpg

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تأسیس واحدهای ابوموسی،‌ افغانستان، لبنان،‌ مجازی و مراکز بشاگرد و خسروشهر دانشگاه آزاد اسلامی موافقت اصولی کرد.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگاری دانشجویان ایران(ایسنا)، پیرو جلسه کمیته هماهنگی شورای گسترش آموزش عالی وی‍ژه دانشگاه آزاد اسلامی و جلسه آذر ماه که در معاونت آموزشی وزارت علوم با حضور دکتر حسین نادری منش معاون آموزشی وزارت علوم، دکتر ابوالفضل حسنی مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی، دکتر حسین بلندی معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر خسرو دانشجو رئیس واحد علوم و تحقیقات تهران و دکتر ناصر اقبالی رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شد،‌توافقات ذیل بعمل آمد:

۱٫ تبدیل کلیه واحدهای علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی که مجوز فعالیت نداشته‌اند به پردیس های علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی که تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

۲٫ ظرفیت کلیه رشته/محل‌های جاری دانشگاه در سال ۹۰ و قبل برای سالهای ۹۱، ۹۲ و ۹۳ حداکثر به میزان پذیرش سال ۱۳۹۰ خواهد بود، بدیهی است دانشگاه آزاد در جهت تعدیل نسبت استاد به دانشجو تلاش وافر خواهد کرد.

۳٫ با توجه به گزارش واصله از سوی دفتر نظارت و ارزیابی وزارت علوم و فناوری با مرکز شهریار دانشگاه آزاد اسلامی پیشنهاد موافقت اصولی بعمل آمد که در شورای گسترش نهایی خواهد شد.

۴٫ با واحد دانشگاهی ابوموسی، افغانستان، لبنان و مجازی و مراکز بشاگرد و خسروشهر نیز موافقت اصولی بعمل آمد.

۵٫ واحدها و مراکز دانشگاهی تا فاصله ۱۵۰ کیلومتری می‌توانند از اعضاء هیات علمی یکدیگر برای تصویب رشته استفاده کنند به شرط آنکه فقط در یک واحد دانشگاهی برای تصویب استفاده شود.

۶٫ مقرر شد برای کلیه رشته‌های دایر واحدهای دانشگاهی از جمله پردیس‌های علوم و تحقیقات مجوز ادامه فعالیت تا مهرماه داده شود.(حتی رشته های در حال بازنگری علوم انسانی)

۷٫ با عنایت به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص ترکیب و وظایف هیات امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی بند ۲ ماده یک که رئیس بزرگترین واحد مرکز هر استان به عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مربوطه تلقی می گردد لذا همه واحدهای آن استان زیرمجموعه دانشگاه آزاد اسلامی استان مربوطه می باشند و مجوزهای صادرشده برای آن به منزله موافقت برای دانشگاه آزاد اسلامی استان مربوطه می باشد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.