موافقت اوباما با ازدواج همجنس گرایان

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که همجنس‌گرایان باید اجازه ازدواج داشته باشند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، باراک اوباما،‌ رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد: برای من این موضوع مهم بود که نظر شخصی خود را اعلام کنم و بگویم که از نظر من، دو فرد همجنس باید بتوانند (در صورت تمایل) با یکدیگر ازدواج کنند.
بدین ترتیب نام باراک اوباما به عنوان نخستین رئیس جمهوری آمریکا که علنا از ازدواج همجنس‌گرایان در این کشور حمایت کرده، ثبت خواهد شد.
او با ابراز علنی عقیده‌اش، به ماهها ابهام و گمانه زنی در این زمینه خاتمه داد. اوباما تنها چند روز پس از اظهار نظر جو بایدن، معاون رئیس جمهوری، از ازدواج همجنس‌گرایان حمایت کرد.
بایدن پیش از این صراحتا اعلام کرده بود که از قانونی شدن ازدواج همجنس‌گرایان در آمریکا حمایت می‌کند.
با این وجود، نظرات رئیس جمهوری آمریکا و معاون اول او به معنی توافق عمومی در آزادی ازدواج همجنس‌گرایان نیست.
نظر سنجی‌های موسسه گالوپ نشان می‌دهد که مردم آمریکا در این مورد به دو دسته تقسیم شده‌اند.
بر اساس این نظرسنجی، تنها ۵۰ درصد مردم آمریکا با ازدواج همجنس‌گرایان موافق هستند.
به گزارش شبکه خبری بی. بی. سی، سخنان اوباما تنها ساعاتی پس از تصویب قانونی جدید در ایالت کارولینای شمالی مطرح شد که طی آن قانون منع ازدواج همجنس‌گرایان در داخل این ایالت به اجرا درآمد.
مطابق قانون اساسی آمریکا، ایالت‌های مختلف می توانند در مورد قوانین این چنینی یا صدور حکم اعدام، به صورت مستقل و بر اساس اجماع عمومی ساکنان آن ایالت قانونگذاری کنند.
در همین حال، میت رامنی، پیشتاز انتخابات درون حزبی جمهوری‌خواهان و نامزد احتمالی این حزب برای رقابت با باراک اوباما در پاییز امسال، علنا مخالفت خود با ازدواج همجنس‌گرایان را اعلام کرده است.
رامنی به شبکه فاکس نیوز گفت که از ازدواج همجنس‌گرایان در آمریکا حمایت نمی‌کند و با آن مخالف است.
بدین ترتیب، یکبار دیگر با نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات در آمریکا این موضوع مورد مناقشه دو حزب اصلی دموکرات و جمهوری‌خواه قرار می‌گیرد.
۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.