موافقت بانک توسعه اسلامی با وام ایران

۲۸م دیماه ،

بینا- مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان از موافقت نهایی بانک توسعه اسلامی برای اعطای وام ۱۲۵میلیون و ۱۹هزار یورویی به شرکت برق آذربایجان خبر داد.
به گزارش بینا، علی بهاری وند به واحد مرکزی خبر گفت: شرکت برق منطقه ای آذربایجان به منظور بهره مندی از تسهیلات بانک توسعه اسلامی، در سه سال اخیر توجه ویژه ای به رعایت الزامات این بانک داشته و پس از دریافت مجوز شورای عالی اقتصاد، به عنوان اولویت اول در بین شرکت های تابعه وزارت نیرو، تقاضای دریافت وام به بانک توسعه اسلامی برای اجرای طرح های این شرکت ارسال کرد.
وی با اشاره به اینکه کارشناسان بانک توسعه اسلامی در خرداد امسال از چند طرح برق منطقه ای آذربایجان در شهرهای مختلف دیدن کردند، گفت: در نشستی مسئولان برق آذربایحان گزارش های فنی و توجیهی خود بر مبنای الزامات بانک توسعه اسلامی را ارائه کردند و به سوالات کارشناسان این بانک پاسخ دادند. مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان، با اشاره به اینکه درخواست این شرکت به منظور دریافت وام برای اجرای هشت طرح زیربنایی برق، در آن زمان توسط کارشناسان به ۶ پروژه با وام ۸۸ میلیون یورو محدود شد، افزود: شرکت برق منطقه ای آذربایجان مجدد لایحه ای را مبنی بر اینکه اجرای پروژه های مذکور به همدیگر وابسته می باشند، تنظیم و به بانک توسعه اسلامی ارایه کرد.
وی گفت: پس از ارایه این لایحه، بانک توسعه اسلامی با پرداخت ۱۲۵ میلیون و ۱۹ هزار یورو برای هشت طرح موافقت کرد و پیش نویس موافقت نامه با عنوان فروش اقساطی بین شرکت برق منطقه ای آذربایجان و بانک توسعه اسلامی تهیه و برای بررسی و اعلام نظر از طریق وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی و نیرو به شرکت برق منطقه ای آذربایجان ارسال شد.
بهاری وند، با اشاره به نهایی شدن موافقت نامه گفت: پس از امضای هیات مدیره بانک توسعه اسلامی، به زودی این موافقت نامه اجرایی می گردد. وی با اعلام اینکه تسهیلات بانک توسعه اسلامی در مدت سه سال و در زمان اجرای طرح های برق منطقه ای آذربایجان پرداخت خواهد شد، در زمینه بازپرداخت این تسهیلات افزود : این وام پس از یک دوره تنفس چهار ساله، در ۱۸ قسط ۶ ماهه پرداخت خواهد شد.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان گفت: این تسهیلات برای اجرای طرح های زیر ساختی تامین انرژی الکتریکی برق منطقه ای آذربایجان در بخش ایستگاه های فشار قوی(پست) و بخش خطوط انتقال در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل هزینه خواهد شد.
تسهیلات پروژه ای بانک توسعه اسلامی با هدف پیشبرد توسعه اقتصادی و پیشرفت اجتماعی کشورهای عضو و جوامع مسلمان کشورهای غیرعضو اعطا می گردد. بانک توسعه اسلامی با هدف پیشبرد توسعه اقتصادی و پیشرفت اجتماعی کشورهای عضو و جوامع مسلمان کشورهای غیرعضو در سراسر جهان بر اساس اصول شریعت اسلامی در سال ۱۹۷۵ با سرمایه اولیه ۷۵۵ میلیون دینار اسلامی تاسیس شد. جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۹۸۹ میلادی به عضویت این بانک درآمد و پس از عربستان سعودی و لیبی، سومین سهامدار بزرگ این بانک است.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.