موافقت مجلس با اصلاح قانونی که مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب کرده است

۰۱ تیرماه ۱۳،

نمایندگان با یک فوریت طرح اصلاح تبصره ۲ ماده ۳۹ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران که اخیرا توسط مجمع به تصویب رسیده، موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ نمایندگان در جلسه علنی امروز یکشنبه ۲ تیرماه در یک فوریت، با طرح اصلاح قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران موافقت کرده‌اند.

براساس این گزارش؛ طرح اصلاح تبصره ۲ ماده ۳۹ قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران توسط مجتبی رحماندوست نایب رئیس فراکسیون ایثارگران مطرح شد.

وی هدف از این طرح را ترمیم خلاء قانونی دانست و گفت: مطرح کردن این موضوع در مجلس منافاتی با مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام ندارد.

در ادامه: حسن میرمحمدی و محمدمهدی رهبری به عنوان مخالف و غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نیز به عنوان موافق صحبت کردند.

همچنین، محمد حسین هرندی عضو هیئت رئیسه مجلس ضمن قرائت دو فوریت گفت: باید به اطلاع برسانم قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شده و اینکه آیا مجلس می‌تواند مصوبه مجمع را اصلاح کند یا نه، جای بحث است.

در ادامه، محمدرضا باهنر که ریاست این جلسه را برعهده داشت گفت: پیش از این شورای نگهبان به دلیل بار مالی به کل این قانون ایراد گرفته بود و پس از آن مجلس آن را به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع داد و پس از سالها بالاخره مجمع آن را تصویب کرد.

باهنر افزود: البته اخیرا شورای نگهبان معتقد است، طرح‌ها و لوایحی که بار مالی داشته و شورای نگهبان به آن ایراد می‌گیرد قابل ارجاع به مجمع نیست، بنابراین تفسیر دیدی است و ما مکلف هستیم به آن عمل کنیم.

در ادامه، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی که به عنوان موافق صحبت می‌کرد افزود: اصلاح این تبصره هیچ منافقاتی با مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام نداشته و بار مالی نیز ندارد، بلکه جلوگیری از قطع حقوق جانبازان است.

البته میرمحمدی و رهبری که به عنوان مخالف صحبت می‌کردند با دو فوریت بودن طرح مخالفت کردند و عملا با محتوای طرح موافقت کردند.

همچنین، جهانگیر زاده به عنوان موافق طرح گفت: بررسی این طرح صرفا ترمیم خلاء قانونی بوده و افزایش بار مالی نیست.

در پایان، طرح مذکور به رای گذاشته شده و نمایندگان با دو فوریت آن موافقت نکرده و یک فوریت آن را با ۱۳۰ رای موافق، ۱۸ رای مخالف و ۹ رای ممتنع از مجموع ۲۰۴ نماینده حاضر به تصویب رساندند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.