موافقت مجلس با بررسی فوری استفساریه‌ای برای استخدام جانبازان و آزادگان

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، ۴۰ نماینده مجلس شورای اسلامی دو فوریتی طرح استفساریه تبصره دو ماده واحده قانون اصلاح بند “و” ماده ۴۴ قانون برنامه ۵ ساله پنجم توسعه را  در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس مطرح کردند.

جعفرزاده نماینده رشت به عنوان یکی ازطراحان این طرح گفت: بسیاری از جانبازان و آزادگان به طور قرارداد موقت در دستگاه های اجرایی مشغول خدمت هستند اما برای استخدام رسمی به دلیل نداشتن شرایط استخدامی با مشکل افزایش سن مواجه هستند.

وی گفت: همچنین بر اساس ماده واحده قانون اصلاح بند “و” ماده ۴۴ قانون برنامه ۵ ساله پنجم توسعه به صراحت سهمیه های استخدامی ایثارگران و خواهران و برادران شهید ذکر گردیده است. اما تبصره دو ذیل آن برای معافیت از شرایط سنی، جنسی، تحصیلی، معدل و آزمون صرفا به فرزندان شاهد، جانباز و آزاده اشاره کرده در حالیکه حسب قاعده اولویت این امتیاز به طریق اولی شامل خود جانباز و ازاده نیز می شود و این امر موجب ابهام و برداشت های گوناگون در مرحله اجرا برای دستگاه های مربوطه شده است.

نمایندگان مجلس پس از استماع سخنان طراح با ۱۹۷ رای موافق، ۱۳ رای مخالف و ۱۱ رای ممتنع از ۲۴۱ نماینده حاضر با دو فوریت این طرح موافقت کردند.

نمایندگان مجلس در طرح خود و موضوع استفساریه سعی کردند آیا معافیت های ذکر شده در تبصره ۲ قانون اصلاح بند “و” ماده ۴۴ قانون برنامه ۵ ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران (مصوب ۱۸/۱۱/۱۳۹۰) شامل خود جانبازان و آزادگان می شود؟

در پاسخ به این سئوال آمده است: بله شامل خود جانبازان و آزادگان می شود.


MehrNews Rss Feed

تا این لحظه ۳نظر ثبت شده
  1. اسماعیل:

    سلام برای جانبازان زیر۲۵% هم فکر بکنیدلااقل برای بچه هایشان امتیازی در هزینه تحصیل قائل شوید اکثرشان بالای ۵۰ سال دارند جانباز۲۰% هستم تا بحال بعد از سی سال از هیچ سهمیه هم استفاده نکردم

  2. اسماعیل:

    سلام برای جانبازان زیر۲۵% هم فکر بکنیدلااقل برای بچه هایشان امتیازی در هزینه تحصیل قائل شوید اکثرشان بالای ۵۰ سال دارند

  3. جانباز50%محمدرضاراد ملکشاهی:

    قوانین خوبی است اما اگر اجرا شود……………!

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.