موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون تاسیس و اداره مدارس غیر دولتی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره مدارس غیر دولتی موافقت کردند.

به گزارش ممتازنیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات در خصوص طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی را بررسی کرده و در نهایت با کلیات این طرح موافقت کردند.

علیرضا منادی؛ رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در دفاع از کلیات این طرح، بیان کرد: مجلس یازدهم در حوزه آموزش گام های خوبی برداشته است. در باب مدارس غیرانتفاعی در سال ۹۵ قانون داریم اما رهبری بعد از تشکیل مجلس یازدهم در دو جا بر اصلاح امور آموزشی تاکید کردند. متاسفانه تعداد قابل توجهی از معلمان مدارس غیرانتفاعی عملا استثمار می شوند. مدارسی داریم که چک می دهد به معلم و می گوید ۳ میلیون بگیر و ۲ میلیون را به من برگرداند. این قانون در جهت بهبود حقوق معلمان مدارس غیر انتفاعی گام خوبی برداشته است‌.

وی در ادامه تاکید کرد: در این طرح سامانه ای دیده شده تا مشخص شود مدارس غیر انتفاعی چقدر پول می گیرند و در کجا صرف می شود. نظرات مدارس و کارشناسان را گرفتیم و می خواهیم مسئله مدارس غیر انتفاعی ساماندهی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی پس از موافقت نمایندگان با کلیات این طرح تاکید کرد: این طرح به صورت دو شوری بررسی خواهد شد و اکنون برای رفع ایرادات و استفاده از پیشنهادات نمایندگان به کمیسیون آموزش و تحقیقات می رود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.