موافقت مسکو با تشکیل کمیته‌های سه جانبه درباره سوریه/ توکیو میزبان نشستی با محوریت سوریه

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ دوشنبه ۱۵آبان۹۱،

1-1095.jpg

دولت روسیه اعلام نمود که کشورش با پیشنهاد ترکیه برای تشکیل سه کمیته سه جانبه در خصوص حل و فصل بحران سوریه موافق است.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه المنار، میخائیل بوگدانف، معاون وزیر امور خارجه روسیه و فرستاده ویژه رئیس جمهوری روسیه به خاورمیانه گفت: مسکو از پیشنهاد آنکارا در خصوص تشکیل سه کمیته سه جانبه با هدف تلاش برای حل بحران سوریه موافق است.

وی افزود: اعضای سه کمیته مذکور که کمیته اول شامل نمایندگان مصر، عربستان و ترکیه و کمیته دوم شامل مصر، ایران و ترکیه و کمیته سوم شامل ترکیه، ایران و روسیه است با هدف حل و فصل بحران سوریه با یکدیگر مذاکره خواهند نمود.

بوگدانف همچنین به نشست مخالفان سوریه در جنگ اشاره و نسبت به موفقیت آنها برای دستیابی به موضعی مشترک ابراز امیدواری نمود.

وی ادامه داد: مسکو پیشنهاد توقف تدریجی کشتارها را در سوریه پیشنهاد داد چیزی که پیشتر نیز توسط چین پیشنهاد شده بود.

معاون وزیر امور خارجه روسیه افزود: روسیه آماده است تا هر پیشنهادی را که هدفش برقراری آشتی ملی در سوریه باشد، بررسی کند.

بوگدانف همچنین اعزام ناظران یا نیروهای حافظ صلح به سوریه را در صورت توقف درگیری‌های خونین در این کشور امری قابل تحقق دانست.

همچنین شبکه رادیو و تلویزیون ژاپن NHK اعلام نمود که دولت این کشور تصمیم دارد تا کنفرانس بین‌المللی را در خصوص سوریه در توکیو برگزار کند.

این شبکه رادیو و تلویزیونی همچنین افزود: دولت ژاپن در تلاش است تا برای جامعه جهانی فرصتی را ایجاد کند که به بررسی نحوه همکاری برای اعمال تحریم‌ها علیه نظام بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه گفت‌وگو کند.

بنا به گزارش تفسیری شبکه NHK دولت ژاپن نشست بین‌المللی را درباره سوریه در ماه جاری میلادی میزبانی خواهد نمود.

همچنین پیش‌بینی می‌شود که در این نشست جمعی از سران بلندپایه کشورهای غربی و خاورمیانه و نیز گروه‌های مخالف سوری و چهره‌های برجسته مخالفان سوریه شرکت داشته باشند.

شبکه رادیو و تلویزیونی ژاپن در پایان این خبر اعلام نمود که توکیو کشورهای آسیایی را که در اعمال تحریم علیه سوریه مردد می باشند برای همکاری با جامعه جهانی جهت افزایش فشارها بر نظام سوریه تشویق خواهد نمود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.