موافقت کمیسیون تلفیق با جدول ۱۷ لایحه بودجه ۹۳ جای تاسف دارد

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تصویب اختصاص بودجه برای اشخاص حقیقی و حقوقی در قالب جدول ۱۷ لایحه بودجه ۹۳ جای تاسف دارد!

محمدصالح جوکار نماینده یزد در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، از اختصاص اعتباراتی برای اشخاص حقیقی و حقوقی در قالب جدول ۱۷ قانون بودجه ۹۳ انتقاد کرد و گفت:‌ این جدول غیرعادلانه است.   

 
وی افزود: باید سهم استان‌ها عادلانه باشد بنابراین وجود چنین جدولی در لایحه بودجه ضرورت ندارد.   
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت:‌ براساس این جدول برای برخی اشخاصی که خارج از کشور هستند ردیف بودجه‌ای در نظر گرفته شده است که دلیلی برای انجام این کار وجود ندارد.   
 
جوکار با اشاره به تصویب جدول ۱۷ در کمیسیون تلفیق مجلس تصریح کرد: این امر واقعا جای تاسف دارد! 
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران این در حالی است که احمد بخشایش نماینده مردم اردستان در جلسه علنی روز سه‌شنبه طی تذکر شفاهی از دزدی محترمانه در لایحه بوجه ۹۳ به مبلغ ۱۸۹ میلیارد تومان در قالب ۵۱ موسسه خبر داد و گفت: در جدول شماره ۱۷ با عنوان کمک به اشخاص حقوقی غیر دولتی موضوع جزء ۳ نام ۵۱ سازمان و موسسه به چشم می‌خورد که طبق برنامه قوه مجریه مبلغی حدود ۱۱۹ میلیارد تومان به عنوان کمک هزینه اعتبارات هزینه‌ای و ۷۰ میلیارد تومان در قالب دارایی‌های تملک سرمایه‌ای دریافت می‌کنند.    
 
وی افزود: در موضوع تحقیق و تقحص صورت گرفته از سازمان تامین اجتماعی که فقط ۸۴ صفحه بود دیدیم که با نمایندگان چه کار کردند، گفتند ۳۷ نماینده بن دریافت کرده‌اند، بعد از آن گفتند ۱۷۰ نماینده بن گرفتند که هردوتای آن دزدی محترمانه است اما چه طور است که در جدول شماره ۱۷، تعداد ۵۱ موسسه دزدی محترمانه انجام می‌دهند؟    
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: موسسه ایران ۳۰۰ میلیون تومان پول می‌گیرد از یکی از آن‌ها پرسیدم شما چه کاری می‌کنید گفت من در سال ۴ فصلنامه صادر می‌کنم.
 
بخشایش تاکید کرد: من استاد پایه ۲۲ دانشگاه هستم ۱۰ جلد کتاب دارم، اگر هر فصلنامه را ۱۰ میلیون در نظر بگیریم در یکسال می‌شود ۴۰ میلیون پس ۲۶۰ میلیون تومان در جیب خود می‌گذارد.    
 
نماینده اردستان خطاب به نمایندگان گفت: قدرتمندان مجلس نمایندگانی که قوی هستند چرا در بودجه دست می‌برند؟    
 
وی با اشاره به نام برخی از این موسسات گفت: بنیاد سعدی، بنیاد حکمت اسلامی صدرا، موسسه اسراء، برای چه پول می‌گیرند و اسامی پرطنطراقی مثل مهدویت و شرکت‌های مختلف برای چه پول می‌گیرند؟    
 
بخشایش در پایان تاکید کرد: این‌ها پول بیت‌المال است و پول بیت‌المال هدر می‌رود، به داد بودجه برسید.    
 
انتهای پیام/   
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.