موانع اجرایی قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی بررسی شد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان گفت: موانع اجرایی قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی و نحوه مجازات متخلفان در جلسه عصر اعضای این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت.

احمد آریایی نژاد نماینده مردم ملایر در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: اعضای کمیسیون بهداشت و درمان در نشست امروز به بررسی و رفع موانع اجرایی قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی و نحوه مجازات متخلفان پرداختند.

وی افزود: برای این بیمه‌ها زمان و سقفی مشخص نشده است، بنابراین باید در بودجه تدابیری برای این موضوع اندیشیده شود و مستحقین به حق خود برسند.

نماینده مردم ملایر در مجلس اظهار داشت:‌ افرادی به صورت غیرواقعی بیمه هستند، پس باید تدابیری صورت گیرد تا افراد حقیقی و حقوقی که در سمتی مشغول هستند، مشمول قانون بیمه شوند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در ادامه با بیان اینکه در این باره باید تدابیر قانونی صورت گیرد و با حداقل آسیب به اجرا برسد، بیان کرد:‌ باید در بیمه‌ها شاخص‌ها مشخص شود تا منجر به آسیب دولت و بیمه‌ها نشود.

وی با اشاره به اینکه ‌حضور رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی در جلسه امروز برای ارائه گزارشی درباره برنامه‌های آتی بخش خصوصی مرتبط با مسائل بهداشتی درمانی و صنایع غذایی خاطرنشان کرد: باید نظارت دولت و وزارت بهداشت و درمان در مسائل غذا کاهش نیابد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان با اشاره به اینکه اعضای این کمیسیون با تأسیس سازمان غذا موافق نیستند، افزود:‌ اگر عملکرد اینگونه سازمان‌ها منجر به تذکر شود مطلوب به نظر می‌آید ولی اگر وظایف مجموعه‌ای کم و ناقص شود جای نگرانی و کار کارشناسی دارد.

آریایی‌نژاد با اشاره به اینکه سازمان غذا و دارو در بسیاری از کشورهای دنیا به صورت منفک و مجزا هستند، گفت:‌ به نظر می‌رسد ما در هماهنگی، نیاز به نظارت بیشتری داریم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.