موانع تولید شرکت ها و صنایع معدنی رفع می شود

به گزارش روز جمعه ایرنا از سازمان ایمیدرو، ‘فریدون احمدی ‘در جریان بازدید از شرکت های ذوب آهن اصفهان و فولاد مبارکه و طرح های توسعه آن، افزود: توسعه کشور در گرو توسعه صنعت فولاد است و هر اندازه که بتوانیم ظرفیت های تولید فولاد را افزایش دهیم، کشور توسعه بیشتری خواهد داشت.

وی گفت: از این رو، براساس برنامه پنجم توسعه و سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور باید تلاش کنیم هرچه سریعتر طرح های توسعه در حال اجرا راه اندازی شود و علاوه بر تامین نیاز داخل، حضوری قدرتمند در بازارهای جهانی پیدا کنیم.

رییس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به آنکه شرکت های ذوب آهن اصفهان و فولاد مبارکه، نمونه های بارز ‘تبدیل تهدید به فرصت’‌هستند، تصریح کرد: توسعه این شرکت ها مایه افتخار و مباهات انقلاب اسلامی است، زیرا در سال های اخیر، اقدامات بسیار ارزشمندی در بخش های ‘تولید’ و ‘توسعه’ ‌این شرکت ها صورت گرفته یا در حال اجراست.

وی افزود: به رغم اعمال کارشکنی ها و محدودیت های گوناگون غربی ها، شرکت های مذکور توانسته اند با اتکا به توانمندی متخصصان داخلی، تحریم ها را به فرصت تبدیل کرده و در بومی سازی صنعت فولاد برای سایر صنایع کشور پیشتاز و الگو شوند.

احمدی با بیان آنکه نیروی انسانی صنعت فولاد، اولویت نخست وزارت صنعت، معدن و تجارت و ایمیدرو است، تاکید کرد: در این راستا، بازنشستگان فولاد به عنوان آینه آینده تلاشگران عرصه صنعت، مورد توجه ویژه قرار دارند که خوشبختانه بزودی مشکلات آنها با تصمیمی که در مجلس گرفته شده، به طور کامل رفع می شود.

اقتصام ** ۹۱۴۱ ** ۱۰۷۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۵۶۵۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.