موانع تولید شرکت‌های معدنی و صنایع رفع می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، فریدون احمدی در جریان بازدید از شرکت های ذوب آهن اصفهان و فولاد مبارکه و طرح های توسعه آن، با بیان این مطلب اظهار داشت: توسعه کشوردرگرو توسعه صنعت فولادا ست و هر اندازه بتوانیم ظرفیت های تولید فولاد را افزایش دهیم، کشورت وسعه بیشتری خواهد داشت.

وی افزود: از این رو، براساس برنامه پنجم توسعه وسند چشمانداز ۲۰ ساله کشور باید تلاش کنیم هرچه سریعتر طرحهای توسعه در حال اجراراه اندازی شود وعلاوه بر تامین نیاز داخل،حضوری قدرتمند در بازارهای جهانی پیدا کنیم.
 

رئیس هیئت عامل ایمیدرو با اشاره به اینکه شرکت‌های ذوب آهن اصفهان و فولاد مبارکه، نمونه های بارز “تبدیل تهدید به فرصت” هستند، تصریح کرد: توسعه این شرکتها مایه افتخار و مباهات انقلاب اسلامی است، چراکه در سالهای اخیر، اقدامات بسیار ارزشمندی در بخشهای “تولید” و”توسعه” این شرکتها صورت گرفته یا در حال اجراست.
 

وی افزود: به رغم اعمال کارشکنی ها و محدودیت های گوناگون غربی ها، شرکتهای مذکور توانسته اند با اتکا به توانمندی متخصصان داخلی، تحریمها را به فرصت تبدیل کرده و در بومی سازی صنعت فولاد برای سایر صنایع کشور پیشتاز و الگو شوند.
 

احمدی در ادامه با بیان اینکه نیروی انسانی صنعت فولاد، اولویت نخست وزارت صنعت، معدن و تجارت و ایمیدرو است، تاکید کرد : در این راستا، بازنشستگان فولاد به عنوان آینه آینده تلاشگران عرصه صنعت، مورد توجه ویژه هستند که خوشبختانه به زودی مشکلات آنها با تصمیمی که در مجلس گرفته شده، به طور کامل رفع می شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.