موانع در ارسال کمک های بشر دوستانه/ مسلمانان میانمار درشرایط وخیمی بسر می برند

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از مالزی، منابع رسمی و غیر رسمی در مالزی از مشکلات و چالش هایی که برای ارسال کمک های بشر دوستانه به مسلمانان میانمار مواجه هستند، خبر دادند و اعلام کردند که این مشکلات به دلیل سنگ اندازی و کارشکنی هایی است که مقامات میانمار ایجاد کرده اند.

سازمان های خیریه مالزی اعلام کردند مقامات میانمار در ارسال کمک های بشردوستانه به مسلمانان این کشور موانعی ایجاد کرده اند و هر بار که این سازمان ها قصد ارسال این کمک ها به مسلمانان این کشور را داشته اند باید از مقامات میانمار مجوز بگیرند.

یکی از مقامات مالزی که خواست نامش ذکر نشود، گفت: امکان دارد مقامات میانمار با هدف به شکست کشاندن ارسال کمک های بشردوستانه به مسلمانان، اقدام به کارشکنی می کنند.

این در حالی است که با ادامه فرار مسلمانان میانمار از این کشور، شمار پناهندگان مسلمان میانماری در اردوگاه های بنگلادش همچنان رو به افزایش است و کمبود غذا همچنان جان کودکان و سایر آوارگان این منطقه را تهدید می کند.

کمبود غذا و امکانات در اردوگاه پناهندگان مسلمان میانماری، زنان را مجبور کرده تا با استفاده از برگ درختان و گیاهان، برای کودکانشان غذا فراهم کنند.

بر اساس گزارش های رسیده، وضعیت در اردوگاه های ˈکوتوبالونگˈ و ˈلیداˈ در شهر ˈکوکز بازارˈ بنگلادش وخیم است و هر شب مسلمانان میانماری بیشتری از خشونت های بودایی های میانمار می گریزند و به بنگلادش پناه می برند.

در حالی که زنان و کودکان بدترین شرایط را در اردوگاه های پناهندگان مسلمانان میانماری دارند، ساکنان محلی بنگلادش مانع از فعالیت سازمان های خیریه برای ارائه کمک به پناهندگان می شوند چون مدعی هستند که این اقدامات، مسلمانان میانمار را به هجرت و پناهندگی ترغیب می کند.

پیش تر سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد، حداقل ۷۵ هزار نفر از مسلمانان در منطقه ˈکاچینˈ و استان ˈشان ˈمیانمار آواره شدند و این آوارگان در شرایط دشواری بسر می برند به طوری که برخی از منابع می گویند آنان فقط برای زنده ماندن تلاش می کنند.

از اردیبهشت ماه امسال بوداییان میانمار جنگ و خونریزی علیه مسلمانان این منطقه را به راه انداختند و دولت میانمار نیز حقوق مسلمانان در این منطقه را به رسمیت نمی شناسد.

کشور میانمار به ویژه منطقه مسلمان نشین آراکان دارای منابع بکر نفت، گاز و جنگل با چوب های مرغوب و ۹۰% معادن یاقوت جهان است.

از جمعیت ۶۱ میلیون نفری میانمار حداقل دو و نیم میلیون نفر مسلمان هستند که اکثر آنها در منطقه آراکان زندگی می کنند.

آساق ** ۳۳۵**۱۵۹۷

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.