موبایل تولید داخل به کجا رسید؟

مدیر دفتر استانداردها و تائید نمونه سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیوئی سال گذشته از صدور گواهی تائید نمونه برای تولید گوشی تلفن همراه ساخت داخل کشور خبر داد.
به گزارش (ایسنا)، به گفته غلامرضا خاکسار براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تمامی تجهیزات ارتباطی، مخابراتی و فناوری اطلاعات که در داخل کشور تولید شده یا از طریق مبادی ورودی و گمرکات وارد کشور می‌شوند باید از رگولاتوری گواهی تائید نمونه دریافت کنند.
براین اساس و در راستای حمایت از تولید داخلی متناسب با استانداردهای بین‌المللی و با توجه به آزمایش‌های انجام شده در آزمایشگاه‌های مورد تائید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی گوشی تلفن همراه GLX مدل G1 برای تولید انبوه در داخل کشور گواهی تائید نمونه دریافت کرد.
صدور گواهی تائید نمونه از سوی رگولاتوری برای تجهیزات ارتباطی و فناوری اطلاعات به منزله دارا بودن همه استانداردهای بین‌المللی از جمله استانداردهای رادیوئی، تطابق الکترومغناطیسی (EMC) میزان نرخ جذب تشعشع (SAR) و استانداردهای عملکردی و ایمنی است.
موضوع دیگر ایجاد امنیت ساخت و تولید نرم‌افزارهای تلفن‌های همراه و تامین نیاز مشترکان بحثی است که در این باره اظهار نظر جدیدی ارائه نشده و اکنون مدتهاست که خبر جدیدی از آخرین وضعیت تولید گوشی‌های داخلی به صورت رسمی منتشر نشده است.
به گزارش ایسنا، در هر حال همچنان بحث بر سر تولید و کیفیت تلفن‌های همراه داخلی همواره وجود داشته و این مورد هم گفته می‌شد که با وجود محدودیت واردات قطعات اصلی به کشور،‌ تلفن‌های تولید ایران چگونه می‌توانند نیاز مشترکان را برطرف کنند ؟ همچنین این موضوع مطرح می‌شود که آیا سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در این باره تصمیمی گرفته است.


iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.