موتلفه برای نامزدی ریاست جمهوری با هیچ فردی بحثی نداشته/ لزوم اجرای طرح حجاب

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نبی حبیبی در اجلاس دبیران استان های حزب موتلفه اسلامی با اشاره به طرح حجاب و عفاف، گفت: دشمنان خارجی با مسئله حجاب برخورد ایدئولوژیکی می کنند بنابراین حجاب یک موضوع عادی در کشورهای اسلامی نیست به خصوص در پهنه جغرافیایی انقلاب اسلامی ایران .

وی با اشاره به ممنوعیت حجاب در فرانسه گفت: یکی از کشورهایی که مدعی داشتن سابقه طولانی در دموکراسی است فرانسه است؛ اما چرا در چنین کشوری تصویب می کند که دانش آموزان و دانشجویان حق استفاده از حجاب را ندارند؛ این به کجای تمدن غرب بر می خورد. موضوع این است که حجاب یک مسئله ایدئولوژیک و نمادی از دین اسلام است؛ بنابراین نمی خواهند ظواهر اسلام در خیابان هایشان هویدا شود.

 

حبیبی خاطر نشان کرد: جورج بوش در مورد نوع برخورد با دنیای اسلام گفته بود “ما با اسلام وارد یک جنگ ایدئولوژیک شده ایم “؛ بنابراین مقوله حجاب را باید در این چارچوب نگاه کنیم و نه اینکه آنرا تنها به عنوان یک پوشش ظاهری و رفتار عادی تلقی کنیم.
 

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه در شورای انقلاب فرهنگی چند سال پیش یک مصوبه ای به نام طرح عفاف و حجاب به تصویب رسیده است، گفت: این طرح یک کار جامع الاطراف است که تمام ابعاد در آن سنجیده شده است و ۲۶ دستگاه مشترکا مسئول اجرای این طرح هستند.

 

از نیروی انتظامی تشکر می کنیم

وی با اشاره به نقش نیروی انتظامی در طرح عفاف و حجاب گفت: سهم نیروی انتظامی در اجرایی کردن این طرح یک سهم اندک  است؛ اما با توجه به غیرت و همیتی که نیروی انتظامی در این مقوله به خرج داده است من از طرف حزب موتلفه از این دستگاه تشکر می کنم.

 

دولت در اجرایی کردن طرح حجاب و عفاف غیرت به خرج دهد

حبیبی با بیان اینکه دولت باید همت لازم را برای اجرایی کردن طرح عفاف و حجاب به کار بندد، تاکید کرد: از قوه مجریه قویا خواستاریم که طرح عفاف و حجاب مصوبه شورای انقلاب فرهنگی را که به دولت نهم نیز ابلاغ شده بود را هر چه سریعتر اجرایی کند.
 

در ادامه این نشست حبیبی با اشاره به تحریم های اقتصادی ایران گفت: تحریم ها کاملا جدی است ؛ ضمن اینکه برخی از سران غرب می گویند برخوردهای مختلف با ایران روی میز است.
 

حبیبی افزود: اما آنان به این نتیجه رسیده اند که طرح نظامی علیه ایران برای آنان تبعات وحشتناکی خواهد داشت و این کار دیوانگی است.
 

دبیر کل حزب موتلفه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص حمله نظامی دشمنان به ایران گفت: رهبر معظم انقلاب در مورد حمله نظامی دشمان فرموده بودند” اگر کشورهای غربی حماقت کنند و دست به حمله نظامی برعلیه ما بزنند ؛ ما در هر نقطه ای که منافع آمریکا در آن باشد آن را هدف قرار خواهیم داد ” لذا با تدابیر خوبی که توسط فرمانده معظم کل قوا و ستاد کل نیروهای مسلح اندیشیده شده است تا کنون دشمنان در اقدام نظامی بر علیه ایران به تردید افتادند و حال روی به جنگ اقتصادی آورده اند.
 

وی گفت:وقتی که کشورهای غربی دیدند حمله نظامی برای آنان میسر نیست با یکدیگر متحد شدند تا ایران را با تحریم های اقتصادی تسلیم کنند.

 

با استفاده از ظرفیت های داخلی دشمن را در جنگ اقتصادی شکست می دهیم

حبیبی با بیان اینکه ایران تمام ظرفیت های لازم را برای مقابله با تحریم های همه جانبه دشمن دارد، گفت: استعدادها و ظرفیت های موجود برای مقابله با این تحریم ها در سطح بالایی قرار دارد؛ که با اتکا به این استعدادها می توان در میدان جنگ اقتصادی نیز قدرتمندانه بایستیم.
 

وی با بیان اینکه باید تهدیدهای دشمنان را به فرصت تبدیل کنیم، گفت: با استفاده از ظرفیت های تولید، سرمایه و نیروی انسانی می توانیم در برابر تحریم ها ایستادگی کنیم که در این میان دولت نقش اول را در استفاده و به کارگیری این ظرفیت ها دارد.
 

دبیر کل حزب موتلفه تاکید کرد: دولت باید به سرعت طرح به میدان آوردن استعدادها را در بخش سرمایه گذاری و نیروی انسانی به شدت دنبال کند تا بتوانیم بر تحریم ها غلبه کنیم .
 

وی با بیان اینکه سهم تحریم ها در مشکلات اقتصادی که امروز گریبانگیر آن هستیم درصد کمی است، گفت: مشکلات اقتصادی امروز جامعه ما به تحریم ها ربطی ندارد بنابراین با یک مدیریت قوی توسط دولت و با در صحنه بودن مردم می توانیم این جنگ اقتصادی را نیز همچون جنگ نظامی پشت سر بگذاریم.
 

حبیبی با تاکید بر اینکه دولت باید برای مقابله با تحریم ها و به کارگیری نخبگان دایره خود را وسیع کند، گفت: آمدن نیروهای وفادار به انقلاب در صحنه می تواند کمک موثری در حل بحران ها باشد.

همچنین حبیبی در مورد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر اسلامی، گفت: حزب موتلفه برای انتخابات نهم از حدود دو سال قبل بحث های انتخاباتی خود را شروع کرد و زمانی که در سیاست های کلی به جمع بندی رسید، تا پایان انتخابات بر اساس همان جمع بندی ها عمل کرد.
 

ورود احزاب به مقوله انتخابات زودهنگام نیست

 

وی افزود: برای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری نیز معتقدیم هر تشکل سیاسی باید وارد بحث انتخاباتی شود لذا وارد شدن به بحث انتخاباتی را زودهنگام نمی دانیم.
 

وی با بیان اینکه بارها از موتلفه سئوال شده است که آیا نامزد انتخاباتی این حزب مشخص شده است، تصریح کرد: موتلفه راجع به موضوع نامزدی با هیچ فردی بحثی نداشته است و حتی در جلسات خصوصی هم صحبتی از کاندیدای انتخاباتی نشده است.
 

حبیبی ادامه داد: هر شائبه ای را مبنی بر اینکه مصداق موتلفه شخص خاصی باشد تکذیب می کنیم .
 

وی با بیان اینکه برای انتخابات ریاست جمهوری دو راه در پیش داریم گفت : گزینه اول این است که حضور مستقل در انتخابات داشته باشیم و یا اینکه اگر شرایط اجتماعی ایجاب کند با دیگر احزاب و تشکل های جریان اصولگرایی ائتلاف خواهیم کرد.

 

حضور اصلاح طلبان در انتخابات منوط به مرزبندی با سران فتنه است

دبیر کل حزب موتلفه در مورد حضور اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری گفت: برخی از سران اصلاح طلب ضربه ای را بعد از فتنه ۸۸ به جریان اصلاحات وارد کردند.
 

حبیبی با تاکید بر اینکه سران اصلاحات اگر می خواهند داخل نظام فعالیت کنند باید مرزبندی خود را با سران فتنه مشخص کنند، گفت: اگر کسی با نام اصلاح طلبی با گره خوردن به فتنه ۸۸ وارد انتخابات شود مورد اقبال مردم قرار نخواهد گرفت.
 

وی تاکید کرد: آن دسته از اصلاح طلبانی که مرزبندی شفاف با جریان فتنه داشتند می توانند درون نظام فعالیت کنند.
 

حبیبی پایبندی به قانون اساسی، ولایت فقیه و فصل الخطاب دانستن رهبری را از مهمترین اقداماتی دانست که اصلاح طلبان باید آن را رعایت کنند و خاطر نشان کرد: اصلاح طلبانی که مرزبندی با فتنه نداشتند هرگز انتظار نداشته باشند که مردم آنان را بپذیرند.
 

هیچگونه هماهنگی و یکدستی در میان اصلاح طلبان وجود ندارد

 

دبیر کل حزب موتلفه با بیان اینکه در حال حاضر هیچ گونه یکدستی در مجموعه اصلاح طلبان وجود ندارد، گفت: عبدالله نوری جریان سبز را عجین با اصلاح طلبی می داند و از طرفی دیگر خاتمی اعتقاد دارد جریان سبز ضربه جدی به اصلاحات زده است؛ بنابراین ابتدا باید یک هماهنگی هایی در این جریان به وجود بیاید و گرنه نمی تواند کاندیدای انتخاباتی داشته باشد.

 

با حضور کاندیدای اصلاح طلبان در انتخابات اصولگرایان متحدتر می شوند

وی با بیان اینکه اگر اصلاح طلبان کاندیدا داشته باشند اصولگرایان همگراتر و متحدتر وارد انتخابات می شوند، گفت: اگر انتخابات رقابت میان دو جریان اصلاح طلب و اصولگرا باشد اصولگرایان همگرایی بیشتری خواهند داشت؛ اما اگر اصلاح طلبان نتوانستند به توافق برسند و کاندیدا نداشتند رقابت درون جریانی می شود؛ بنابراین ائتلاف و وحدتی شکل نخواهد گرفت.
 

حبیبی همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد اظهارات رئیس جمهور در اجلاس زنان بیداری اسلامی مبنی بر اینکه وی اعلام داشته است که دینی به نام مسیحیت و یهودیت نداریم گفت: ما هم دنیای مسیحیت و هم دنیای یهودیت و هم جهان اسلام داریم و احساس دشمنی با هیچ دینی حتی یهودیان نداریم.
 

وی خاطرنشان کرد: آنچه که ما با آن مخالف هستیم صهیونیست و تفکراتش است و از همین رو اسرائیل را به رسمیت نمی شناسیم؛ اما مسلمانان با هیچ دینی از جمله یهودیت و مسیحیت دشمنی ندارند.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.