موتورسیکلت مجهز به توپ های غول پیکر + تصاویر

دانشجویان دانشگاه ایالتی سن خوزه موتورسیکلت الکتریکی طراحی کرده‌اند که به جای استفاده از چرخ، از توپ های بزرگ برای حرکت و چرخش در جهات مختلف استفاده می‌کند.

نمونه اولیه ای از موتورسیکلت خود متعادل کننده Spherical Drive System توسط دانشجویان دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه سن دیه گو طراحی شده است.

چرخ های مدور از جنس فیبر کربن و فایبرگلاس با پوشش لاستیک صنعتی ساخته شده‌اند و قاب اصلی شامل فرمان و صندلی به همراه محفظه موتور الکتریکی پس از طراحی بر روی توپ ها قرار می‌گیرد.

با کمک چرخ‌های مدور، محدودیت حرکت و چرخش در این موتورسیکلت بر طرف شده است و امکان حرکت راحت وسیله نقلیه در جهات مختلف وجود دارد.

به گفته طراحان، موتورسیکلت با چرخ های مدور علاوه بر سهولت و آزادی عمل بیشتر در هنگام رانندگی، در مقایسه با موتورهای معمولی ایمن تر بوده و امکان عکس‌العمل بهتری را در هنگام مواجه با خطر برای راکب فراهم می‌کند.

آزمایش مدل کوچکتر موتورسیکلت الکتریکی با چرخ مدور با موفقیت انجام شده است و آزمایش جاده‌ای مدل اصلی تا پایان سال ۲۰۱۲ میلادی انجام می شود؛ طراحان امیدوارند که بزودی تولید تجاری این محصول را آغاز کنند.

داغ کن - کلوب دات کام ارسال به کلوب


Latest news from our site

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.