موتورهای تازه برای پانامرای بعدی

گردآوری توسط مجله خودرو ممتاز نیوز

طبق گزارشی که در انگلستان انتشار یافته است، نسل دوم پورشه پانامرای چهار در، احتمالاً دارای پلتفرمی متفاوت و خانواده‌ای کاملاً تازه از موتورهای شش و هشت سیلندر خواهد بود. در همین زمینه، مجله‌ی Autocar در گزارش خود می‌گوید که پلتفرم موسوم به MSB احتمالاً در پانامرای نسل دوم به کار گرفته خواهد شد، و حتی ممکن است این پلتفرم در یک مدل بنتلی، برندی بریتانیایی که در حال حاضر متعلق به فولکس واگن می‌باشد نیز استفاده شود. در مورد موتورهای تازه پانامرا گفته می‌شود که خصوصیاتی اسپرت تر در مقایسه با موتورهای شش و هشت سیلندری که در حال حاضر برای مدل‌های فولکس واگن و آئودی تولید می‌شوند خواهند داشت.

Porsche Panamera 3.0 liter V6

Porsche Panamera 3.0 liter V6

در همین زمینه، ولفگانگ هاتز مهندس ارشد پورشه در مصاحبه با مجله‌ی Autocar بریتانیا این گونه توضیح می‌دهد:

پورشه موتور هشت سیلندر تازه خود را همراه با پلتفرم تازه MSB برای پانامرای نسل دوم استفاده خواهد کرد. این مجموعه تا ۱۰ سال آینده در مدل‌های پانامرا به کار گرفته خواهد شد.

با این حال وی در مورد این که این موتورهای شش و هشت سیلندر تازه آیا در خودروهای دیگری به‌جز پانامرا استفاده خواهند شد یا نه توضیحی ارائه نداده است. همچنین در این گزارش همچنین به این موضوع که توربو شارژینگ در این موتورهای تازه چه جایگاهی خواهد داشت اشاره‌ای نشده است.

Porsche Panamera render

Porsche Panamera render

جدای از مدل معروف پانامرا، توسعه‌ی پلتفرم MSB به پورشه (و گروه فولکس واگن در کل) اجازه خواهد داد تا انعطاف‌پذیری بیشتری در طراحی خودروهای تازه خود داشته باشند. با توجه به گزارش Autocar، این موضوع بدین معنی می‌باشد که احتمال تولید خودروی پانامرا کوپه یا حتی مدل دو در کانورتیبل که شایعات بسیاری در مورد آن‌ها مطرح شده است می‌تواند وجود داشته باشد.

۰۲

اردیبهشت


engine_porsche-rs-spyder


آرش نهندیان فرد، مترجم خبرها دنیای اتومبیل و موتورسیکلت در پایگاه اینترنتی پدال


پورشه اخبار پورشه پانامرا


فیسبوک


۱۴ بازدید کننده


مجله پدال
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.