موتورهای جست‌و‌جوی بومی در راهند

این خبر امروز سهشنبه ۹ آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از آغاز iبه کار اولین موتور جستجوی بومی iبه صورت آزمایشی خبر داد و گفت: موتورهای جستجوی بومی دیگری نیز در مرحله تولید می باشند.
به گزارش تفسیری خبرنگار مهر، رضا تقی پور در حاشیه مراسم افتتاح شبکه ملی سلامت در پاسخ iبه سوال خبرنگار مهر با بیان اینکه موتور جستجوی (پارسی جو) هم اکنون iبه صورت آزمایشی راه اندازی شده است، اظهار داشت: این پروژه هر روز رو iبه تکمیل شدن می رود.
وی با بیان اینکه این پروژه از سوی وزارت ارتباطات مجوزهای راه اندازی خود را گرفته است، گفت: مراحل تکمیل این موتور جستجو و افزایش تعداد صفحات جستجوی آن نیازمند حافظه های بسیار بسیار و تجهیزاتی است که iبه مرور در حال آماده سازی است.
وی گفت: پروژه های موتور جستجوی دیگری نیز در مرحله تولید است و مقدمات آن iبه سریعی آماده می گردد که وزارت ارتباطات از این پروژه های بومی و حجیم حمایت لازم را iبه عمل می آورد.

مذاکره برای تخصیص ارز مرجع iبه کالاهای آی تی
وزیر ارتباطات همچنین از مکاتبات صورت گرفته با بانک مرکزی برای تخصیص ارز مرجع iبه کالاهای فناوری اطلاعات و فعالان این حوزه خبر داد و اضافه نمود: با مکاتبات صورت گرفته قرار است گروه بندیهای لازم برای کالاهای فناوری اطلاعات انجام پذیرد تا در این بازار iبه این کالاها ارز مرجع تعلق گیرد.
به گفته تقی پور، پیش از این کالاهای فناوری اطلاعات اولویتی در تخصیص ارز مرجع نداشتند.

تمدید انحصار ارائه نسل سوم موبایل برای تضمین سرمایه گذاری
تقی پور در پاسخ iبه پرسش دیگر مهر در مورد تمدید دوره حفاظت اپراتور سوم موبایل برای مدت ۱۵ ماه که از سوی دولت تعیین شده است و بر اساس آن دیگر اپراتورهای موبایل تا این وقت نمی توانند خدمات نسل سوم ارائه دهند، اظهار داشت: تصمیم دولت برای تمدید وقت ارائه نسل سوم موبایل iبه صورت انحصاری در کشور با هدف تضمین سرمایه گذاری اپراتور سوم در نظر گرفته شده و بر این اساس دولت خود را ملزم می داند امکانات لازم را برای تضمین سرمایه گذاری این اپراتور iبه کار گیرد.
وی گفت: دولت بعضی از تاخیراتی را که در شبکه اپراتور سوم وجود داشته، پذیرفته است و با وجود اینکه این شبکه باید در دهه فجر ۹۰ طبق وقتبدی iبه صورت رسمی آغاز iبه کار می نمود اما بر اساس وقت بندیها تاخیراتی را در برنامه خود دارد.
بر این اساس دولت با تصمیم گیریهای صورت گرفته مهلت مجددی را iبه مدت ۱۵ماه iبه این اپراتور برای ارائه خدمات نسل سوم iبه صورت انحصاری داده است.

ادامه طرح هم کدسازی تلفنهای ثابت
وزیر ارتباطات همچنین در جمع خبرنگاران از ادامه روند طرح هم کدسازی تلفن ثابت در دیگر استانهای کشور خبر داد و گفت: نیازمند بعضی تغییرات در مراکز استانها در زمینه تلفن ثابت هستیم و iبه سریعی برنامه یکسان سازی کدهای مخابراتی در استانهای مختلف اعلام می گردد.

تکمیل شبکه ملی سلامت نیازمند ۱۵ میلیارد تومان است
تقی پور در خصوص تامین اعتبارات شبکه ملی سلامت که iبه عنوان یکی از شبکه های اختصاصی شبکه ملی اطلاعات امروز وارد فاز iبهره برداری شد، خاطرنشان نمود: علاوه بر اعتبارات تخصیص یافته شده، این شبکه در زمینه زیرساختهای ارتباطی نیازمند ۱۵ میلیارد تومان است اما در زمینه تولید محتوا و تجهیزات اعتباراتی را نیاز است، که تقاضا داریم دولت در این زمینه مساعدتهای لازم را iبه عمل آورد.


iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.