موتورولای گوگل، نیامده علیه اپل شکایت کرد

براساس گزارش سایت بلومبرگ، موتورولا این دادخواست را علیه اپل به این امید ارایه کرده که شاید بتواند با امضای توافق‌نامه‌ای با این شرکت، به بسیاری از نزاع‌های موجود خود بر سر حق اختراع‌ها پایان دهد. موتورولا موبیلتی در بیانیه‌ای به سایت CNet اعلام کرد: «ما دوست داریم که به نزاع‌های مربوط به حق امتیاز اختراعات با اپل پایان دهیم، اما اپل دوست ندارد که با زحمت و تلاش خود به حق اختراعی دست یابد و این موضوع گزینه‌های اندکی را جلوی پای ما قرار داده است. به هر حال، ما قصد داریم که از شرکت‌مان و نوآوری‌های مهندسان‌مان دفاع کنیم».
با این حال، به نظر می‌رسد که موتورولا موبیلیتی با ارایه دادخواست خود برای متوقف کردن واردات محصولات موفق اپل (آی‌پد، آیفون، آیپاد تاچ و کامپیوترهای مک) به آمریکا، شرکت خود را درموقعیت بسیار بدی قرار دهد و تقریبا فرض محال است که دادگاه به درخواست موتورولا جواب مثبت دهد.
یکی از کارشناسان حقوقی شرکت‌های فناوری در وبلاگ خود نوشته است: «دادخواست موتورولا علیه اپل، نشان دهنده استراتژی جدید گوگل برای جهت‌دهی به مسایل جدی مربوط به مالکیت معنوی آندرویید است. در حال حاضر، چندین شکایت علیه ابزارهای مبتنی بر سیستم‌عامل آندروید از سوی گوگل تقدیم دادگاه‌هایی شده که ۹ مورد از آنها مربوط به اپل می‌شود».

منبع: سی.نت

۴۰۳۵۶
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.