موتور سیکلت تورن به بازار آمد

 

torn4 موتور سیکلت تورن به بازار آمد

اگر فیلم میراث تورن را دیده باشید احتمالا با خود می گویید: ” هی پسر چی می شد اگه یکی از این موتور سیکلت ها را می داشتید یا سوار آنها می شدید. ” خوب اگه  ۵۵۰۰۰ تا بله پنجاه و پنج هزار دلار داشته باشید و بخواهید این پول را برای خرید یک موتور سیکلت عجیب و غریب خرج کنید باید بگم یه خبر خوب برای شما دارم، می توانید آن را بخرید!  هنگام تماشای فیلم به نظر می رسید این موتور سیکلت با جلوه های رایانه ای ساخته شده است اما حقیقت این است که کپی آن توسط کمپانی سوزوکی برای موتور سواری در خیابان ها ساخته شده است.

 

torn1 موتور سیکلت تورن به بازار آمد

 قلب تپنده این غول درخشنده یک موتور چهارزمانه ۹۹۶ سی سی است. و نوار های درخشنده ای که به صورت الکتریکی تحریک می شوند روی بدنه، تایر ها و گل گیر های آن کار شده است تا آن درخشش موتور سیکلت تورن را داشته باشد.

 

torn2 موتور سیکلت تورن به بازار آمد

جعبه دنده آن غیر اتوماتیک و ۶ سرعته است. شاسی این موتور سیکلت فولادی است و بدنه ای از جنس فایبر گلاس آنرا پوشانده است. سیستم تزریق سوخت این سوزوکی انژکتوری است. موتور سوار تقریبا به طور افقی روی این موتور سیکلت قرار می گیرد و با پا دنده عوض می کند و گاز دادن و ترمز گرفتن به کمک دست ها انجام می شود. چرخ های بدون توپی آن بیش از هر چیزی خود نمایی می کند. این موتور سیکلت یک مخزن اصلی سوخت ۱۳٫۳ لیتری و یک مخزن اضطراری ۴٫۷ لیتری دارد که برای موتور سیکلتی با این حجم خیلی زیاد هم نیست.

 

torn3 موتور سیکلت تورن به بازار آمد

 شکل قرار گیری موتور سوار به گونه ای نیست که بتوان با آن در مسافت های طولانی به راحتی سواری کرد به عبارت دیگر اگر یک موتور سیکلت کرویزر داشته باشید و به موتور سواری در جاده ها علاقه مند باشید احتمالا با این موتور نمی توانید خیلی خوش بگذرانید. اما اگر می خواهید موتور سیکلتی داشته باشید که شب ها با آن در شهر ها خود نمایی کنید و همه توجه ها به شما باشد این موتور سیکلت درخشان انتخاب خوبی است!

جمع آوری و ترجمه: علی یزدی مقدم


دنیای خودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.