موجودیت سازمان مدیریت بحران از ۴ ماه پیش روی هواست/ دپوی ۲۲ کالای ضروری برای دو درصد جامعه

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: طبق مصوبه مجلس دوره فعالیت سازمان مدیریت بحران به عنوان هماهنگ کننده بحران از خرداد پایان یافته و موجودیت این سازمان روی هواست.

محمود مظفر در گفت‌وگو با فارس در مورد راهکارهای پیشگیرانه در مقابل بحران اظهار داشت: وظیفه جمعیت هلال احمر آمادگی و مقابله با بلایای طبیعی است و در همین راستا امکانات و تجهیزات امدادی مانند انبارهای امدادی، خودروهای امدادی،‌تجهیزات جست و جو و نجات، پایگاه‌های امداد بین شهری و هوایی، آموزش تیم‌های تخصصی در بخش‌های استانی منطقه آماده کرده‌ایم تا اگر اتفاق‌ای اتفاق افتاد سریع به محل اتفاق خود را برسانیم و خسارت ناشی از حوادث را به حداقل برسانیم.

وقوع ۳۰ بلیه طبیعی در کشور

وی خاطرنشان کرد: می‌گویند از ۴۱ نوع بلایای طبیعی ۳۰ نوع آن در کشور ما رخ می‌دهد و ممکن است بعضی بلایا به حدی رخ دهد که در هیچ جای دنیا نباشد و از طرفی اقلیم، شرایط جوی و آب و هوایی متفاوتی داریم که مرتب دچار تغییرات، فرسایش نوسازی و تجدید حیات را شاهدیم.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در پاسخ به اینکه جمعیت هلال احمر برای امدادرسانی به موقع هنگام بلایا چه اقداماتی انجام داده، گفت: بزرگترین بخش ما نیروی انسانی است. با تشکیل تیم‌های ایثار و تیم‌های واکنش سریع که در همه استان‌ها انجام دادیم بنا را بر این گذاشتیم تا در کوتاهترین زمان ممکن امدادگران سر صحنه اتفاق حاضر شوند، پایگاههای بین شهری را توسعه داده و تقویت کرده‌ایم تا با کوتاه‌ شدن فاصله بین پایگاه‌ها، تیم‌ها به سرعت سر صحنه اتفاق حاضر شوند.

دپوی ۲۲ قلم کالای ضروری برای دو درصد جمعیت در انبارهای امدادی

وی گفت: تقویت ناوگان امداد هوایی که به ۱۹ پایگاه هوایی با ۱۷ فروند بالگرد کار امداد و هواپیمایی را انجام می‌دهند، ۲۲ قلم اقلام ضروری جامعه را همراه برای دو درصد جامعه در انبارهای امدادی ذخیره داریم.

مظفر بااشاره به توسعه مظفر تجهیزات جستجو و نجات افزود: طی سال های اخیر تجهیزات امدادی ۴۰۰ درصد رشد داشته و امکاناتی مثل سگ‌های جستجو و دستگاه‌های بیو رادار زنده‌یاب، تجهیزات آوار و کوهستان را به روز کرده‌ایم ولی این نقطه مطلوب ما نیست و باید با توجه به حوادث بسیار که اتفاق می افتد.

وی در پاسخ به اینکه داشتن چند متولی بحران مانند سازمان مدیریت بحران، جمعیت هلال احمر و اورژانس برای خدمت‌رسانی سبب موازی کاری یا چند گانگی نمی‌شود، گفت: این یک اشکال نیست و شاید به نوعی خوب هم باشد. چون در مرحله آمادگی و مقابله اولین دستگاهی که وارد می‌شود جمعیت هلال احمر است که وظیفه خود را می‌داند و تجهیزات و امکانات خود را دارد. حوزه اورژانس بحث‌های تکمیلی درمان را عهده‌ دارد و در ادامه روند کار سازمان مدریت بحران که در رأس کار قرار دارد وظیفه هماهنگی بین بخشی را برعهده دارد.

وی تصریح کرد: البته قانون ایجاد سازمان مدیریت بحران ۲۰ خرداد سال ۸۷ توسط مجلس شورای اسلامی به مدت ۵ سال به صورت آزمایشی مصوب شد و الان این سازمان از خرداد امسال (۴ ماه است) روی هواست و  مسئول هماهنگی بحران در کشور معلوم نیست که وجود خارجی دارد یا نه و باید از خودشان پرسید که این سازمان در چه وضعیتی است.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.