موج‌ اعتراض به BBC به خاطر یک مستند

خیرا بی‌بی‌سی‌ اقدام به پخش مستندی ضد اسلامی کرده که با پخش اولین قسمت آن، عده زیادی اعتراض و تعدادی هم در صفحه مربوط به این فیلم در سایت بی‌بی‌سی پیام اعتراض گذاشته‌اند.

به گزارش بی باک به نقل از فارس، مستند «شهروند خان» یک سریال مستند ۶ قسمتی است به کارگردانی و بازی «عادل رای» که خود یک مسلمان زاده است.این مستند به پیشنهاد بی‌بی‌سی ساخته شده و هم‌اکنون در حال پخش از این شبکه است.

در صحنه‌ای از فیلم شاهد آن هستیم خان – که یکی از رهبران مذهبی مسلمانان انگلستان است – دختری دارد که آرایش زیادی می‌کند و بدون حجاب از خانه خارج می‌شود؛ زمانی که خان متوجه این قضیه می‌شود، با عصبانیت سراغ او می‌آید؛ دختر خان نیز برای فرار از غضب پدر وانمود می‌کند که در حال خواندن قرآن است.

در پی پخش اولین قسمت از این سریال، عده‌ زیادی از مسلمانان انگلستان ابراز نگرانی کرده‌اند و حدود ۲۰۰ نفر نیز در صفحه مربوط به این فیلم در سایت بی‌بی‌سی پیام اعتراض گذاشته‌اند.

در یکی از این پیام‌ها آمده است: این سریال حاوی یک نژاد‌پرستی و جهل وحشتناک است.

دیگری می‌نویسد: از دیدن این مستند به شدت ناراحت و ناامید شدم، به خصوص زمانی که خان وارد اتاق دخترش شد و او با بی‌احترامی قرآن را باز کرد.

و البته سخنگوی بی‌بی‌سی نه تنها به این همه نگرانی پاسخی نداد، بلکه گفت: مستند «شهروند خان» شروع خیلی خوبی داشت؛ این مستند ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تماشاگر داشت که ۲۱٫۵ درصد از کل بینندگان این شبکه را در این شب به خود اختصاص داده بود.

وی افزود: همواره کمدی‌های جدید در میان مخاطبان، واکنش‌های متفاوتی در‌‌ بر ‌دارد؛ شخصیت‌های هر کمدی تنها خلق شده در دنیای کمیک‌اند و نماینده کلی یک جامعه محسوب نمی‌شوند.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.