موج انفجارمجازی ایرانیان،پادشاه عربستان گرفت

کاربران ایرانی در فضای وب در راستای حمایت از نام “خلیج فارس” و مالکیت ایران بر جزایر سه گانه، با تشکیل کمپین‏های حمایتی‏ در فیس‌بوک، ده‌‌ها هزار نظر را منتشر کردند.

به گزارش سیتنا، کمپین‌های بسیاری را می‌توان در فضای مجازی یافت که حول محورهای مشترک، کاربران را برای یک حرکت اجتماعی،‌ سیاسی و یا حقوق‌بشری سازمان داده‌اند. کاربران ایرانی نیز در شکل‌دهی به کارزارهای مختلف تبلیغاتی فعال‌اند.

 

در این راستا دویچه وله می‏نویسد: یکی از مهمترین موضوعاتی که در فضای مجازی به شکل‌های مختلف مورد توجه واقع شده، مساله‌ی نام “خلیج فارس” است. شاید بتوان گفت کمتر کاربر ایرانی است که این کمپین‌ها را ندیده و یا ایمیلی برای مشارکت در آنها دریافت نکرده باشد. گفتنی است تلاش برای حفظ نام خلیج‌فارس یکی از قدیمی‌ترین کمپین‌های مجازی فضای وب فارسی است.

تهاجم مجازی به صفحات پادشاه عربستان و کاخ سفید در فیس بوک

به گزارش سیتنا، در چند روز گذشته در شبکه‌ی اجتماعی فیس‌بوک تصاویر خلیج‌فارس و جزایر تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی با این عبارت به اشتراک گذاشته شد: «امشب ساعت ۱۱ به وقت تهران همه کسانی که پروفایل خود رو به عکس خلیج فارس تغییر دادن با کامنت “PERSIAN GULF FOR EVER ” توی پیج ملک عبدالله پادشاه عربستان و پیج کاخ سفید، کامنت خلیج فارس برای همیشه رو می‏ذاریم.»

این حرکت باعث شد که تنها درمدت ۲۴ ساعت بیش از یک‌صدهزار پیام در صفحه‌ای که به پادشاه عربستان منسوب است، منتشر شود. صفحه‌ای با عنوان کاخ سفید نیز شرایط تقریبا مشابهی داشت.

بسیاری از کاربران فضای مجازی فعال در این کارزار، از این اتفاق به عنوان یک “حرکت جمعی بسیار موفق و پیروزی درخشان” یاد می‌کنند.


بولتن نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.