موج حملات سایبری در اروپا

فضای سایبر > جرایم سایبر– ممتازنیوز:
چهارصد کارشناس بانکی، بازرگان و نمایندگان نهادهای اروپایی در یک تمرین مشترک در آتن با تعداد یکهزار و دویست حمله سایبری دست و پنجه نرم کردند.

اینها اقدامات خرابکارانه ای هستند که می توانند خدمات آنلاین را مخدوش کرده، اطلاعات شخصی را بدزدند و در قیمت‌ها دستکاری کنند.

به گزارش یورونیوز؛ یک کارشناس مقابله با حملات سایبری می‌گوید: “حملاتی که تاکنون در جهان شاهد آن بوده ایم، چندان گسترده نبوده‌اند. حملات به‌مراتب بزرگتری محتمل است که مقابله با آنها بسیار دشوار خواهد بود. به همین دلیل این تمرینات را می‌کنیم که بتوانیم با رویارویی با حملات بزرگ، از عهده آنها بر بیاییم”.

در سال گذشته، ده درصد به میزان حملات سایبری افزوده شد که هدف آنها عمدتا نهادهای مالی بوده‌اند. نتیجه تمرین‌های امروز به اطلاع کمیسیون اروپا خواهد رسید که در صدد تدوین یک استراتژی کامل برای ایمنی سایبری است.

کمیسر اتحادیه در امور دیجیتال می‌گوید: “این گزارش در پایان سال جاری منتشر خواهد شد و ما، البته، قوانین مربوط به آنرا وضع خواهیم کرد. آنچه مهم است این است که سیاستی مشترک اختیار کرده و ثابت کنیم که مرز میان کشورها مهم نیستند”.

در حال حاضر در اروپا تنها موسسات مخابراتی باید اینگونه حملات را گزارش کنند. در آینده، این وظیفه به بخشهای اقتصادی، اجتماعی و بازرگانی هم گسترش خواهد یافت.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.