موج گرایش به حجاب در هنرمندان و چهره‌های مشهور پاکستان +عکس

عمده دختران و زنانی که در کشور پاکستان در حال تحصیل در دانشگاه هستند از حجاب اسلامی استفاده می کنند.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، پاکستان علاوه بر مناطق جغرافیایی، از نظر زبانی و قومی نیز کشوری متنوع است اما بحث استفاده از حجاب اسلامی در سالهای اخیر افزایش قابل توجهی در بین زنان بازیگر و تحصیل کرده پاکستانی داشته است.

کشور پاکستان با جمعیتی بیش از ۱۰۰ میلیون نفر یکی از پرجمعیت ترین کشورها در منطقه آسیای جنوبی به شمار می آید که حجم زیادی از جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می دهند. در سالهای اخیر بحث میل به استفاده از حجاب اسلامی در بین زنان مسلمان این کشور گسترش پیدا کرده است و به حتی به زنان بازیگر و هنرمند نیز در این کشور منتقل شده است.

تعدادی از بازیگران معروف پاکستانی که اخیرا به سمت استفاده از حجاب اسلامی رفته اند افرادی چون ساتیش خان، مریم علی، رابی دورانی و یروج نصیر هستند که بازیگران معروفی در پاکستان به شمار می روند.

“یروج نصیر” بازیگر، مجری و طراح لباس پاکستانی اخیرا و برای اولین بار با حجاب کامل اسلامی در برابر دوربین تلویزیونی در برنامه ای در مورد یادبود سربازان پاکستانی شرکت کرده است.

وی همچنین اعلام کرده است که از این به بعد به طراحی لباس و مد مخصوص اسلامی برای زنان خواهد پرداخت.

دکتر فیردوس، اولین زن پزشک نظامی که در ارتش پاکستان با حجاب کامل خدمت کرده است نیز از جمله افرادی است که رسانه ها در مورد وی گزارش های زیادی منتشر کرده اند. وی در مورد حجاب این گونه می گوید: تمام زنان مسلمان باید بدانند که اولا حجاب فرمان خدا بوده و ثانیا این که حجاب به هیچ وجه مشکل و یا مانعی بر سر راه ترقی اجتماعی و یا علمی زنان ایجاد نمی کند.

اخیرا و بر اساس آمارها مشخص شده است که حجاب اسلامی به پدیده ای پرطرفدار در بین دختران جوان پاکستانی بدل شده است و عمده دختران و زنانی که در این کشور در حال تحصیل در دانشگاه هستند از حجاب اسلامی استفاده می کنند.

در یکی دیگر از حرکتهای مربوط به حفظ حجاب در این کشور، ” نصرت پرویز”  همسر نخست وزیر پاکستان با شرکت در همایش هایی در مورد حجاب  به ترویج این ارزش مهم اجتماعی پرداخته است.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.