مورینیو : حذف از لیگ قهرمانان یعنی ناکامی

۰۹اردیبهشت،

رئال مادرید در دور برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب (سه‌شنبه) در حالی از بوروسیادورتموند پذیرایی می‌کند که با دریافت ۴ گل در بازی رفت کار دشواری پیش رو دارد، هرچند تک گل کریستیانو رونالدو در نیمه اول، سپیدپوشان را اندکی امیدوار نگه داشته است.

ژوزه مورینیو، در نشست خبری حذف شدن از لیگ قهرمانان اروپا را به معنای ناکامی برای خود قلمداد کرد.

آقای خاص گفت: در فوتبال هر چیزی ممکن است. در دیدار رفت نمایش بسیار ضعیفی داشتیم. مطمئنا اگر بخواهیم در سانتیاگو برنابئو هم همین عملکرد را داشته باشیم، شانسی برای صعود نداریم. قبل از هر چیز باید از این بازی خانگی و حضور تماشاگران نهایت استفاده را ببریم. نکته بسیار مهم این است که هیچ کدام از بازیکنان رئال مادرید قافله را به بهانه آسیب دیدگی‌ و یا مسائل این چنینی رها نکرده است. در این دیدار باید همچون یک تیم کلاس بالا و ممتاز بازی کنیم و همان بازی را که همگان از رئال مادرید انتظار دارند به نمایش بگذاریم. باید از همان ابتدا حرص و ولع خود به پیروزی را نشان دهیم و عاقلانه و منطقی بازی کنیم.

مورینیو دربارهٔ اشتباهات تیمش در دیدار رفت گفت: تحلیل خودم از بازی را برای همه بازیکنان شرح داده‌ام . نمی‌خواهم اشتباهات بازی رفت دوباره تکرار شود. ساده لوحانه است که اجازه دهیم لواندوفسکی هر کاری که می‌خواهد در زمین انجام دهد و ما او را متوقف نکنیم. او در ۲۰ دقیقه چهار گل را به ثمر رساند بدون این که مدافعی او را اذیت کند. من دشمنی ذهنی را می‌پسندم ، نه دشمنی بدنی.

مورینیو شکست برابر دورتموند و حذف شدن از لیگ قهرمانان اروپا را به معنای ناکامی برای خود قلمداد می‌کند: در تمام باشگاه‌ها به جز حالت‌های نادر موفقیت تیم برای همه است و شکست تنها برای مربی. این در رئال مادرید هم صدق می‌کند. چنانچه که نتوانیم به فینال صعود کنیم، من مقصر هستم و این را همین جا اعلام می‌کنم. از اول فصل هم گفتم که دورتموند یکی از نامزدهای کسب عنوان قهرمانی است. این تیم سال قبل در مرحله شکل گیری و قالب بندی بود. عملکرد خوب آنها اصلا من را غافلگیر نکرده است. آنها برای فصل بعد گوتسه را در اختیار ندارند و به احتمال زیاد لواندوفسکی را هم خواهند فروخت. اما اسکلت تیم قوی است و دچار مشکل نخواهد شد. قبل از این آنها مربی بسیار خوبی همچون یورگن کلوپ را در اختیار دارند که با نهایت آرامش پیش می‌رود. دورتموند تیم مستعدی است.

مورینیو دربارهٔ این شایعه‌های مذاکره سران رئال مادرید با کارلو آنچلوتی برای هدایت تیم در فصل آینده گفت: من چیزی نمی‌دانم. این را می‌توانید از خود او بپرسید، فقط این را می‌دانم که فردا بازی بسیار حساسی را پیش‌رو داریم. بازی برگشت با دورتموند مهم‌ترین بازی ده سال اخیر رئال مادرید است.

پس از پیروزی خیره کننده بایرن‌ مونیخ و دورتموند برابر دو غول فوتبال اسپانیا، رسانه‌ها و کارشناسان فوتبال از پایان سلطه اسپانیا بر فوتبال جهان سخن گفتند و آلمان را شانس اصلی قهرمانی در جام جهانی ۲۰۲۴ برزیل معرفی کردند. آقای خاص هم چنین نظری دارد. بایرن‌ مونیخ و دورتموند و همچنین تیم ملی آلمان، در شرایط بسیار خوبی به سر می برند. آنها نسل طلایی از بازیکنان را در اختیار دارند. بر این باورم که تیم ملی آلمان یکی از نامزدهای اصلی قهرمانی در جام جهانی است.

بکن باوئر، اسطوره فوتبال آلمان قبل از دیدار بایرن مونیخ با بارسلونا گفت که آبی اناری ها برای پیروزی در این دیدار به هر کار مشروع و غیر مشروعی دست خواهند زد. مورینیو بدون این که نامی از بکن باوئر ببرد طعنه وار به انتقاد از او پرداخت و گفت: امروز سخنان یک آدم سرشناس را شنیدم. او در باره احتمال وقوع کارهای مشروع و غیر مشروع در زمین سخن گفته بود. وقتی من چند سال پیش در اینتر بودم، چنین سخنانی را بر زبان آوردم ، اما تمام جهان بر علیه من موضع گرفتند. الان فردی که همه او را می‌شناسند همان سخنان من را تکرار کرده است ، اما هیچ اتفاقی نمی‌افتد. ما اشخاصی هستیم که به صراحت و شفافیت حرف خود را می‌زنیم. لواندوفسکی چهار بار دروازه‌ ما را باز کرد بدون این که اعتراضی از خود نشان دهیم.

مورینیو در پایان سخنان خود دربارهٔ این سوال که آیا در جام جهانی ۲۰۲۴ هدایت پرتغال را بر عهده خواهد گرفت، این گونه پاسخ داد: من در جام جهانی ۲۰۲۴ سرمربی پرتغال نخواهم بود.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.