“موری ریزه” سرکرده باند سارقان خشن جنوب پایتخت دستگیر شد

رئیس کلانتری ۱۵۱ یافت آباد از دستگیری “موری ریزه” سرکرده باند سارقان خشن جنوب پایتخت طی یک عملیات تعقیب و گریز پلیسی نفسگیر خبر داد و گفت: اعضای باند تاکنون به ۱۰ فقره سرقت با توسل به زور و تهدید اعتراف کرده‌اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، سرگرد عطاء الله سینکایی رئیس کلانتری ۱۵۱ یافت آباد اظهار داشت: ساعت ۷ بامداد روز چهاردهم مرداد ماه ماموران معاونت پیشگیری این کلانتری هنگام گشت زنی در مسیر غرب به شرق بزرگراه آزادگان به دو مرد جوان که در حال پرسه زدن در اطراف بزرگراه بودند مشکوک شده و در صدد بررسی موضوع برآمدند.

وی ادامه داد: در حالیکه ماموران لحظه به لحظه به این دو جوان نزدیک می شدند، متهمان به محض مشاهده پلیس فرار را بر قرار ترجیح داده و به سرعت متواری شدند. با فرار متهمان عملیات تعقیب و گریز پلیسی آغاز و در نهایت پس از دقایقی ماموران با هماهنگی مرکز پیام و همکاری دیگر تیم های گشتی فعال مستقر در سطح حوزه استحفاظی با اجرای طرح مهار موفق شدند متهمان را متوقف و دستگیر کنند.

سینکایی اضافه کرد: از آنجایی که ماموران احتمال می‌دادند متهمان از سارقان حرفه ای در جنوب پایتخت باشند بلافاصله متهمان را پس از دستگیری جهت تحقیقات بیشتر به کلانتری منتقل و تحت بازجویی های فنی قرار گرفتند.

وی تاکید کرد: در خلال بازجویی های پلیسی که توسط ماموران دایره تجسس کلانتری صورت پذیرفت هویت متهمان به نام “مرتضی. ی”، “مسلم .م” و “بیت اله.ع” مشخص شد. با مشخص شدن هویت متهمان ماموران با تعدادی از شهروندان ساکن در محدوده یافت آباد که طی چند روز اخیر از آنان با توسل به زور و تهدید سرقت شده بود تماس تلفنی گرفتند تا جهت شناسایی و مواجهه حضوری به کلانتری مراجعه کنند.

رئیس کلانتری ۱۵۱ یافت آباد گفت: به محض اینکه تعدادی از مالباختگان به کلانتری مراجعه کردند در مواجهه حضوری و دیدار چهره به چهره سارقان را شناسایی کرده و اظهار داشتند افراد مذکور با موتورسیکلت اقدام به سرقت گردنبند و انگشتر و موبایل کرده‌اند.

سرگرد عطاءالله سینکایی با اشاره به اظهارات یکی از مالباختکان عنوان کرد: مرتضی معروف به موری ریزه به همراه یکی از همدستانش با استفاده از قمه و شکستن پای بنده اقدام به سرقت موتورسیکلتم کرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: به دنبال این موضوع اعضای باند وقتی همه شواهد و قراین را بر علیه خود می دیدند ناچار لب به اعتراف گشودند و به ۱۰ فقره سرقت متوسل به زور و تهدید اعتراف کردند.

رئیس کلانتری ۱۵۱ یافت آباد در پایان با اشاره به اینکه مالباختگان برای پیگیری و رسیدگی به شکایت خود به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند، افزود: پرونده ای در این رابطه تشکیل و متهمان برای تحقیقات بیشتر و کشف سایر جرایم احتمالی به منظور رسیدگی تخصصی تر به پایگاه پنجم پلیس آگاهی فرماندهی اتظامی تهران بزرگ ارجاع شدند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.