مورینیو: اطمینان دارم که تری نژاد پرست نیست – اخبار ورزشی

به گزارش خبرآنلاین؛ جان تری مدافع میانی چلسی روز گذشته به اتهام استفاده از شعارهای نژاد پرستانه علیه آنتون فردیناند مدافع کوئینز پارک رنجرز در دیدار فصل قبل چلسی مقابل این تیم، توسط اتحادیه فوتبال انگلستان به ۴ جلسه محرومیت و ۲۷۵ هزار یورو جریمه محکوم شد. این در شرایطی است که  کاپیتان سابق سه شیرها دو ماه پیش توسط دادگاه انگلستان از هرگونه اتهامی تبرئه شده بود.

ژوزه مورینیو سرمربی پرتغالی رئال مادرید در واکنش به این حکم و جنجال هایی که در رسانه های بریتانیا به پا شده به دفاع از جان تری کاپیتان چلسی پرداخت.

سرمربی سابق چلسی اعتقاد دارد شاید جان تری از جملات توهین آمیزی استفاده کرده باشد اما او به هیچ وجه نژادپرست نبوده و نیست. مورینیو گفت: «او قطعا نژادپرست نیست. این را مطمئنم. ما در چلسی حدود ۱۲ بازیکن سیاه پوست داشتیم و او در طول همه این سالها رابطه ای فوق العاده خوبی با تک تک آنها داشت. اما در فوتبال گاهی یک بازیکن کنترل خود را از دست می دهد چرا که فوتبال چیزی فراتر از یک بازی ساده است. در جریان بازی و فشار آن امکان دارد یک بازیکن رفتاری داشته باشد که به هیچ وجه نمایانگر شخصیت اصلی او نیست.»

مورینیو ادامه داد: «شاید تری از جمله ای استفاده کرده که معنای نژادپرستی دارد و به خاطر این شایسته تنبیه است، اما خواهش می کنم نگویید او یک نژادپرست است چون او را کاملا می شناسم. دروگبا نیز همین حرف را خواهد زد. ماکه له له و تمام بازیکنان چلسی نیز همین را می گویند. او نژادپرست نیست.»

او در پایان گفت:«من در هر تیمی بازیکن سیاه پوست داشته ام و هرگز نژادپرستی را در رختکن هیچ کدام از تیم هایم احساس نکرده ام.»

مدت هاست که نژاد پرستی به دغدغه اصلی کشور های اروپایی تبدیل شده اما همواره این مسئله در فوتبال جنجال های زیادی را به پا کرده.

۲۵۲ ۴۳

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.