موزه تخصصی قرآن شیراز راه اندازی می شود

استاندارفارس از احداث نخستین موزه تخصصی قرآنی در شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) خبرداد و گفت: تلاش داریم در اطراف حرم مطهر شاهچراغ(ع) موزه قرآنی احداث و به بهره برداری برسانیم.

موزه تخصصی قرآن شیراز راه اندازی می شود

به گزارش ممتاز نیوز، محمدهادی ایمانیه یکشنبه ۷ فروردین در دیدار و تکریم محمد نعمتی هنرمند خوشنویس قرآنی در شیراز، گفت: تلاش داریم با مساعدت وزیر کشور و تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) نخستین موزه قرآنی را در سومین شهر حرم اهل بیت(ع) احداث و درآینده نزدیک به بهره برداری برسانیم.

استاندار فارس با بیان اینکه محل این موزه قرار است در یکی از ساختمان های حرم مطهر یا اطراف شاهچراغ(ع) و با حمایت شخص حجت الاسلام کلانتری تعیین شود، گفت: این موزه با همکاری دستگاه های مربوطه، احداث میشود. 

ایمانیه با تشریح اهمیت احداث این موزه، گفت: سعی داریم با راه اندازی این موزه تخصصی با نظر اساتیدی مانند استاد نعمتی،گنجیه های ارزشمندی از منابع ومستندات اسلامی را با جمع آوری نسخه های خطی،چاپ سنگی قرآن مجید ودیگر آثاری که موضوعات شان به نوعی با کتاب آسمانی مرتبط است به مکانی جذاب برای علاقمندان تبدیل کنیم.

به عقیده استاندارفارس امروزه تکریم از مقام هنر نه تنها یک تکلیف دولتی است بلکه مسئولان امور فرهنگی ماموریت دارند در کنار فعالیت های فرهنگی بسترهای مناسب برای ارائه نظراهالی فرهنگ وهنر فراهم کنند تا مشکلات فرهنگی جامعه مطرح شود.

ایمانیه ساخت موزه قرآنی در حوالی حرم مطهر شاهچراغ(ع) را یک امر مهم بیان و اضافه کرد: چنین مجموعه ای سال ها پیش باید در این شهر ایجاد میشد تا انواع هنرهای اسلامی مرتبط با موضوعات قرآنی نمایش داده شود.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.