موزه زائر در مشهد گشایش یافت

۱۱اردیبهشت،

همزمان با میلاد با سعادت حضرت زهرا (س) ،”موزه زائر” با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری چهارشنبه قبل در رباط طرق مشهد گشایش یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری عشق و ارادت زائران حرم ثامن الحجج، آداب زیارت از جمله صلوات خاصه امام رضا (ع) ، آیین وداع زائران ، زائران پیاده ،معرفی علما و بزرگان دین وهنهای سنتی با مضون دینی و ….در این موزه در قالب فیلم ،عکس و المانهای خاص که نمایانگر این موضوعات می باشند در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.
معرفی منسوبین و یاران امام رضا(ع) در ایران اسلامی ، شهادت امام هشتم ، تصاویری از مشهد الرضا (ع) در ادوار قبل ، حدیث سلسله الذهب ، احادیثی دربارهٔ آن امام همام و نمادهای عاشورایی در مشهد از دیگر بخشهای موزه زائر است.
رباط طرق مربوط به دوره صفوی است ، این رباط دو ایوانی در ابتدای جاده مشهد – نیشابور قرار دارد و شامل دو کاروانسرا متعلق به عهد صفویه و قاجار می باشد. اهمیت این رباط از آن جهت است که عموما به عنوان آخرین منزل شهر مشهد، محل وداع یا استقبال از زائران حرم منور رضوی محسوب می شده است. /ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.