موزه فرشچیان میزبان آثار تذهیب و نگارگری خدیجه نور محمدیان

۲۶اردیبهشت،

نمایشگاهی از آثار نسخ خطی و تذهیب هنرمند معاصر خدیجه نور محمدیان بیست و ششم اردیبهشت ماه در موزه استاد محمود فرشچیان واقع در سعدآباد گشایش می یابد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی مجموعه سعدآباد،معصومه مبینی در خصوص این نمایشگاه گفت: مجموعه آثار تذهیب و نگارگری هنرمند خوش ذوق معاصر خدیجه نور محمدیان در بیش از ۶۰ قاب از ۲۶ اردیبهشت تا ۳ خردادماه در دالان هنر موزه استاد فرشچیان  به نمایش عموم گذاشته می گردد.

مسئول موزه استاد فرشچیان در معرفی این هنرمند افزود:خدیجه نورمحمدیان متولد ۱۳۳۷تذهیب بسیاری از نسخ خطی قرآنی را با رنگهای پخته به اجرا درآورده که منجر به تهیه مجموعه کاملی گشته تا بتوان مقدمات برپایی نمایشگاه انفرادی تذهیب را فراهم نماید.

وی اشاره کرد: این هنرمند همچنین قریحه ای در حوزه شعر و ادب دارد که در آثارش  به خوبی نمایان است.

مبینی در پایان اظهار داشت: در موزه استاد محمود فرشچیان همزمان با  هفته میراث فرهنگی نمایشگاهی از طرح های ضریح امام حسین (ع) برگزار می گردد و همچنین اکران کلیپ اجرای این طرح ها توسط استاد نامدار نگارگری محمود فرشچیان به نمایش در می آید.

گفتنی است مراسم گشایش نمایشگاه مذکور ساعت روز پنج شنبه ۲۶ اردیبهشت در موزه استاد محمود فرشچیان واقع در بخش مرکزی مجموعه سعدآباد برگزار می گردد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. میلاد:

    با سلام من پسر خانوم نورمحمدیان هستم .
    ایشان در تاریخ ۲۸/۱۰/۱۴۰۱ فوت شدند.
    کارهای ایشان تا ابد باقی خواهند ماند و نام و هنر ایشان همواره زنده خواهد بود .
    با تشکر
    میلاد – رضا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.