موزه ملی ایران موزه برتر ایکوم در سال ۹۱ شناخته شد

۰۲خردادماه،

رییس موزه ملی ایران گفت: موزه ملی ایران در زمینه آموزش و پژوهش به عنوان موزه برتر ایکوم در سال ۹۱ معرفی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛ اسدالله محمدپور با اعلام این خبر افزود: کمیته ملی موزه های ایران به نمایندگی از ایکوم، سالانه موزه های کشور را در زمینه های مختلف مورد ارزیابی قرار می دهد و اقدام به معرفی موزه های برتر می کند.
وی تصریح کرد: پژوهش، آموزش، حفظ میراث فرهنگی و تاریخی، نشست های تخصصی و علمی، میزان مخاطبین و میران درآمد فعالیت های موزه ای از جمله محورهایی است که ایکوم بر اساس آن موزه ها را مورد ارزیابی قرار می دهد.
رییس موزه ملی ایران تاکید کرد: بر اساس بررسی و ارزیابی کارشناسان ایکوم، موزه ملی ایران سال ۹۱ در سه محور آموزش پژوهش و معرفی میراث فرهنگی اقدامات قابل توجهی داشته و به عنوان موزه برتر در این محورها شناخته شده است.
محمدپور یادآور شد: مراسم معرفی و تجلیل از موزه ملی ایران به عنوان موزه برتر ، ۲۹ اردیبهشت، همزمان با هفته میراث فرهنگی، با حضور معاون میراث فرهنگی کشور، معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سرپرست اداره کل موزه ها و اموال منقول، رییس و اعضای کمیته ملی موزه های ایران، ایکوم، برگزار شد. /ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.