موستانگ، سفیر تازه فورد در بازارهای جهانی

گردآوری شده توسط گروه خودرو ممتازنیوز

موستانگ، سفیر تازه فورد در بازارهای جهانی

Bookmark and Share

همزمان با پنجاهمین سالگرد ساخت فورد موستانگ، کارخانه آمریکایی نسل تازه‌ای از این خودرو را به بازار عرضه خواهد کرد. فورد می‌خواهد ششمین نسل موستانگ یک خودروی جهانی برای بازار جهانی باشد. برای تاکید بر این تصمیم تازه، مراسم رونمایی موستانگ همزمان در شش شهر نیویورک، لس آنجلس، بارسلون، سیدنی، میشیگان و شانگهای برگزار شد. 

موستانگ مشهورترین مدل فورد است. فودر از سال ۱۹۶۴ تاکنون ۹ میلیون دستگاه از این مدل فروخته است. در پنجاه سال قبل بیش از سه هزار بار در فیلم‌ها از آن استفاده شده یا الهام بخش موسیقی‌های پاپ بوده است. این مدل اکنون با پنج میلیون و پانصد طرفدار، پرطرفدارترین خودرو در فیس‌بوک است. تحقیقات فورد همچنین نشان داده که بیشتر کلوپ‌های رانندگان موستانگ خارج از آمریکا است و در بازارهایی که اکنون این خودرو در آنها عرضه نمی‌شود. همه این دلایل برای فورد کافی است تا این خودرو را این بار نه فقط در آمریکا و کشورهای حاشیه خلیج فارس، بلکه به طور گسترده به بازار آمریکای جنوبی و چین عرضه کند و برای اولین بار آن را به اروپا هم بیاورد. 

موستانگ، سفیر تازه فورد در بازارهای جهانی

پیش از رونمایی موستانگ و براساس اطلاعات و عکس‌های مخفیانه‌ای که از این خودرو انتشار یافته بود، از ظاهر خودرو بسیار انتقاد شده بود. اما تصاویر رسمی نشان می‌دهد که با وجود تغییرات بسیار هنوز موستانگ به قبل خود وفادار مانده است. ماشین کشیده‌تر و خوابیده‌تر از مدل کنونی است و از این مدل عضلانی‌تر است. 

قوی‌ترین موستانگ مدلی جی‌تی است که با موتور پنج لیتری هشت سیلندر فعلی اما با قدرت ۴۲۰ اسب بخار عرضه می‌شود. یک موتور شش سیلندر ۳.۷ لیتری هم برای مدل ارزانتر در نظر گرفته شده است و برای اولین بار بعد از دهه هشتاد موستانگ با یک موتور چهار سیلندر توربو با حجم ۲.۳ لیتر نیز عرضه می‌شود که ۳۰۵ اسب بخار قدرت دارد. 

موستانگ، سفیر تازه فورد در بازارهای جهانی

برای اولین بار موستانگ با کمک‌های مستقل در عقب ساخته می‌شود. این سیستم سال‌ها است که در صنعت خودرسازی به کار گرفته می‌شود و موستانگ شاید آخرین مدلی باشد که به این سیستم رو آورده است. 

به احتمال بسیار بسیاری از خریداران موستانگ آن را با دنده دستی می‌خواهند. فورد برای راحتی رانندگان دسته دنده را هم به راننده نزدیکتر کرده است. علامه بر دنده دستی، یک دنده اتوماتیک شش سرعته هم برای موستانگ قابل سفارش است که می‌توان با پدال‌هایی که پشت فرمان است دنده را عوض کرد. شایع شده است که فورد در حال ساخت یک دنده اتوماتیک ده سرعته برای مدل های آینده موستانگ است.

فورد سالانه حدود ۱۱۰ هزار دستگاه موستانگ می‌فروشد. قیمت نسل تازه تا پاییز سال آینده که این خودرو به بازار عرضه می‌شود اعلام نخواهد شد اما فورد می‌گوید آن را ارزانتر از کوروت خواهد فروخت. قیمت کوروت استینگ‌ری از حدود ۹۵ هزار دلار آغاز می‌شود. فورد می‌خواهد موستانگ سفیر دانش و تکنولوژی این کارخانه در جهان باشد. همه مدل‌ها قرار است در آمریکا ساخته شود و فورد امیدوار است بتواند ده درصد تولید را به عنوان یک کالای صد در صد آمریکایی به جهان صادر کند. 

برچسب ها : فورد موستانگ | ماشینهای سوپراسپرت | تاریخ : ۲۰۲۲/۱۲/۰۷
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.