موسسات اعتباری در راه بازار سرمایه ایران

۰۱م آذر ،

بینا- مدیر روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادارتهران اعلام کرد: موسسات اعتباری از سال آینده وارد بازار سرمایه ایران می گردد و زمینه افزایش تنوع در استفاده از ابزارها و اوراق متنوع مالی فراهم خواهد شد.
به گزارش بیناف سعید مستشار در رادیو اقتصاد گفت: در همایش نقش مؤسسات اعتباری که امروز در تهران برگزار شده است مزیت های این نهاد تازه تشریح می گردد و امیدواریم با تدوین مقررات و قوانین لازم که شش تا هفت ماه طول می کشد این نهاد تازه در سال آینده وارد بازار سرمایه شود.
وی افزود: این نهاد از مدت ها پیش نیاز بورس های کشور بود چون در تمام اقتصاد های بزرگ دنیا حضور دارد و خلأ آنها در اقتصاد ما احساس می گردد.
مستشار گفت: با راه اندازی مؤسسات اعتباری در بورس، ورود ابزارهای مالی تازه به بورس تهران تسهیل می گردد و تنوع ابزارها و اوراق مشارکت و روش های مالی بیشتر خواهد شد و با رتبه اعتباری که برای شرکت ها اعلام می گردد سهامداران به راحتی می توانند برای سرمایه گذاری در اوراقی که با ریسک های متنوع منتشر می گردد تصمیم گیری کنند.
وی تصریح کرد: رتبه اعتباری شرکت ها برای شناسایی ریسک سرمایه گذاری در این اوراق کمک می کند و سهامداران بورس به راحتی می توانند برای خرید انواع اوراق با ریسک های متنوع و انتظار سودآوری مختلف تصمیم گیری کنند.
مستشار افزود: ممکن است یک شرکتی اوراق بهاداری با بازدهی بالا و ریسک بیشتر منتشر کند که در این زمینه مؤسسه های اعتباری می توانند با تعیین ریسک این اوراق به سهامداران برای انتخاب درست کمک کنند.
وی مهمترین کارکرد مؤسسات رتبه بندی اعتباری را ایجاد شفافیت و افزایش قدرت تحلیل میزان ریسک در بازار سرمایه اعلام کرد و گفت: این شرکت ها حلقه مفقوده تأمین مالی در بازار سرمایه می باشند.
مدیر روابط عمومی سازمان بورس اوراق بهادار تهران گفت: مؤسسات اعتباری به طور کامل شرکت ها را از جنبه های مختلف مانند وضع بازار محصولات، وضع تولید و راهبردهای مالی و آینده نگری رتبه بندی و شرکت ها را مجبور می کنند به تعهدات خود عمل کنند در غیر این صورت رتبه آنها کاهش می یابد و برای تأمین مالی در بازار سرمایه به هزینه بسیاری نیاز
خواهند داشت ، چون شرکت ها براساس رتبه اعتباری که دارند از نحوه تسهیلات مختلفی برخوردار می شوند.
مستشار افزود: این موسسات میزان ریسک را مشخص می کنند و سرمایه گذاران با کمک این موسسات میزان ریسک مورد انتظار را با توجه به رتبه اعتباری شرکت ها می سنجند.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.