موسسه حافظ فاقد مجوز فعالیت است

بانک مرکزی در راستای سامان‌دهی موسسات پولی غیربانکی اعلام کرد

موسسه حافظ‌ فاقد مجوز فعالیت از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش سرویس اقتصادی برنا به نقل از روابط‌عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران؛ در راستای ساماندهی موسسات پولی غیربانکی به اطلاع می‌رساند؛ موسسه حافظ فاقد مجوز فعالیت از بانک مرکزی بوده و ضروری است مردم شریف کشورمان از ‌هرگونه همکاری با موسسه فوق از قبیل در اختیار‌گذاردن مکان به‌منظور ایجاد شعبه، سپرده‌گذاری یا دریافت تسهیلات به طور جدی خودداری کنند.

بانک مرکزی ضمن هشدار به مردم اعلام کرده است: در غیر این‌صورت؛ بانک مرکزی هیچ‌گونه مسوولیتی برای استرداد وجوه سپرده‌گذاران ندارد و حق پیگیری موضوع از طریق مراجع قضایی را همچنان برای خود محفوظ می‌داند.
 
این گزارش می‌افزاید: همان‌گونه که در سایر اطلاعیه‌ها تاکید شد، ضروری است مردم عزیز ایران ضمن توجه جدی به هشدارهای این بانک، فریب تبلیغات برخی موسسات فاقد مجوز را در میادین ورزشی، صدا و سیما، بیلبوردهای نصب شده در سطح شهر و جاده‌های برون شهری مبنی بر تشویق برای سپرده‌گذاری یا طرح‌های مختلف اعطای تسهیلات را نخورده و تنها در بانک‌ها یا موسسات دارای مجوز سپرده‌گذاری کنند.
 
شایان ذکر است؛ بانک مرکزی علاوه بر صدور مجوز کلی فعالیت برای بانک‌ها و موسسات دارای مجوز، برای هر یک از شعب آن نیز مجوز‌ جداگانه صادر می‌کنند که باید در شعبه بانک موسسه مربوطه طوری نصب شود تا در معرض دید همگان قرار گیرد.
 
بنابراین ضمن تاکید دوباره، سپرده‌گذاران قبل از سپرده‌گذاری در موسسات مختلف، باید این موارد را مدنظر قرار دهند و در غیر این‌صورت بانک مرکزی مسوولیتی در قبال سپرده‌های آن‌ها ندارد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.