موسسه مورگان استنلی پیش بینی خود از بهای طلا را کاهش داد

۳۰م دیماه ،

موسسه مورگان استنلی پیش بینی خود از بهای طلا را کاهش داد | چاپ |
پنجشنبه ۰۵ بهمن ساعت ۱۱:۴۰

بینا- موسسه مالی مورگان استنلی آمریکا در تازه ترین گزارش خود پیش بینی نسبت به قیمت جهانی طلا در سال ۲۰۲۴ میلادی را کاهش داده است.
به گزارش بینا به نقل از پایگاه اینترنتی طلا/بلومبرگ، موسسه مورگان استنلی اعلام کرد پایین بودن نرخ بهره بانکی و اجرای سیاست های انبساطی پولی تاثیر بسیاری بر افزایش تقاضای جهانی طلا و قیمت آن خواهد داشت. قیمت جهانی پلاتین نیز امسال با توجه به محدودیت عرضه، با افزایش روبرو خواهد شد.
بر این اساس، موسسه مورگان استنلی پیش بینی کرد میانگین قیمت هر اونس طلا امسال به کمتر از ۱۷۷۳ دلار خواهد رسید که این رقم نسبت به پیش بیتی قبلی این موسسه ۴ درصد کاهش داشته است. میانگین قیمت هر اونس طلا در سال ۲۰۲۴ میلادی نیز به بیش از ۱۸۴۵ دلار خواهد رسید.
این گزارش می افزاید، قیمت طلا سال قبل برای دوازدهمین سال متوالی به سبب اجرای سیاست های انبساطی پولی در جهان، با افزایش روبرو شد که این مساله در نه دهه اخیر بی سابقه است.
دانسکه بانک و موسسه اعتباری سوئیس نیز پیش بینی کردند با توجه به احتمال وقوع جنگ ارزی در جهان قیمت طلا امسال به شدت افزایش خواهد یافت.
قیمت طلا سال قبل بیش از ۷٫۱ درصد رشد داشته است. بر این اساس با توجه به کاهش شدید تولید پلاتین از سوی شرکت آنگلو آمریکن پلاتین بزرگترین تولید کننده پلاتین جهان، قیمت این فلز گرانبها نیز در سه ماه اول امسال به طور میانگین به بیش از ۱۷۰۰ دلار خواهد رسید.


RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.