موسوی لارگانی:اثر انگشت افراد به عنوان سوءپیشینه در کلانتری‌ها ثبت می‌شود

شنبه ۲۰ خرداد – ۰۴:۲۱:۲۶ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ثبت اثر انگشت در کلانتری‌ها می‌تواند زمینه بازدارندگی از جرم را فراهم کند، گفت: پلیس باید درباره ماندگار بودن اثرانگشت‌ها به عنوان سوءپیشینه افراد در کلانتری‌ها به مردم اطلاع رسانی کند.
به گزارش خبرگزاری آریا ، موسوی لارگانی با اشاره به استفاده کلانتری از ثبت اثر انگشت برای اولین بار در کشور، یادآور شد: یکی از شگفتی‌های خلقت، تفاوت در اثر انگشت افراد است و هیچ فردی نیست که اثر انگشت مشابه داشته باشد لذا استفاده از این شیوه برای پیدا کردن متهمان روشی است که ازسال‌های گذشته مورد  استفاده قرار گرفته است.
نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: انگشت نگاری و استفاده از شیوه‌های نوین پلیسی، می‌تواند درتسریع بررسی پرونده‌ها و تصمیم‌گیری بهتر کارساز باشد.
منتخب مجلس نهم یادآور شد: ثبت اثر انگشت متشاکی می‌تواند بسیاری از مشکلات پیش‌رو را کاهش داده و از بروز موانع احتمالی جلوگیری کند.
وی با بیان اینکه شکایت‌های متفاوت ازیک فرد، نشان می‌دهد که وی فرد ناآرامی است، اظهار داشت: ثبت اثر انگشت فردی که طی چند مرحله به عنوان‌های متفاوت به عنوان متهم از وی شکایت شده به خوبی نشان می‌دهد که این فرد عادی نیست و باید تحت نظارت بیشتری قرار گیرد.
موسوی لارگانی افزود: ثبت اثر انگشت برای شناسایی مجرم می‌تواند بازدارنده بوده و باعث کاهش جرائم احتمالی در آینده شود.
نماینده مردم فلاورجان در خانه ملت، تاکید کرد: پلیس برای بازدارندگی از جرم، باید به تبلیغ و اطلاع رسانی در جامعه پرداخته و مردم را آموزش دهد و درباره ماندگار بودن اثر انگشت‌ها به عنوان سوءپیشینه صحبت کند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۰۹۱۶۲۱۲۶۹۸۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.