موسیقی به حمایت نیاز دارد نه نظارت

۳۰م دیماه ،

رییس هیات مدیره خانه موسیقی گفت: موسیقی و هنر ما بیش از اینکه به نظارت نیازمند باشد به حمایت مادی و معنوی مسئولان احتیاج دارد و ˝موسسه ارکستر ایران˝ نیز می‌تواند با تمرکز بر سیاست حمایتی برای موسیقی راه‌گشا باشد.

به گزارش هنرآنلاین، محمد سریر با ابراز امیدواری نسبت به موفقیت «موسسه ارکستر ایران» گفت: متمرکز شدن فعالیت این موسسه بر دو حوزه «ارکستر ملی» و «ارکستر سمفونیک» می‌تواند برای جامعه موسیقی مفید و راه‌گشا باشد، اما این موسسه باید قالب و شکلی خصوصی به خود بگیرد.

او با اشاره به این موضوع که فعالیت‌های دولتی در زمینه فرهنگ و هنر، چارچوب‌ها و قوانین مخصوص به خود را دارد،بیان کرد: این موضوع سبب می‌شود تا علی‌رغم موافقت مدیران و مسئولان به رشد هنر موسیقی، قوانین دولتی اجازه این پیشرفت را به آنها ندهد و برای آنها دست و پا گیر شود.

این آهنگساز ضمن تاکید بر راه‌گشایی سیاست حمایتی در این باره افزود: موسیقی و هنر ما بیش از اینکه به نظارت نیازمند باشد به حمایت مادی و معنوی مسئولان احتیاج دارد. «موسسه ارکستر ایران» می‌تواند با تمرکز بر سیاست حمایتی برای موسیقی ما راه‌گشا باشد.

سریر در ادامه با تاکید بر داشتن نگاه فرهنگی مدیران اظهار کرد: اولین قدم برای کمک به عرصه موسیقی داشتن نگاه فرهنگی مدیران به این هنر است. باید جایگاه والای موسیقی را در جهت رشد فکر و اندیشه انسان تبیین کنیم تا اهمیت موسیقی و پتانسیل بالای آن روشن و مشخص شود.

این هنرمند با بیان اینکه فعالیت موسسه ارکستر ایران هزینه‌های بسیاری را دربردارد در این باره اذعان داشت: فعالیت مستمر «موسسه ارکستر ایران» هزینه بسیاری را برای دولت به همراه دارد، اما با یک مدیریت صحیح و حساب شده می‌توان فشار مالی این موسسه را کاهش داد.

به گفته سریر، موسسه باید با یک برنامه‌ریزی منسجم و بلند مدت پیش برود و ما در این راه نیازمند مدیر اجرایی نیستیم بلکه بیش از همه مدیریت فکری می‌خواهیم.

این موسیقیدان همچنین دربارهٔ حمایت «موسسه ارکستر ایران» از سالن‌ها ابراز کرد: موسسه ارکستر ایران باید نگاه و حمایتی ویژه از تالارها و سالن‌ها داشته باشد تا در این بخش معرفی لازم را برای مخاطبان داشته باشد زیرا زمانیکه فعالیت‌ها و اقدمات در زمینه موسیقی معرفی و شناسانده شود، مردم به سمت سالن‌ها جذب خواهند شد.

پایان پیام/۴۶


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.