موسیقی در سال جاری به روایت حمید شاه‌آبادی

۱۶اردیبهشت،

نشست خبری حمید شاه‌آبادی؛ معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد صبح امروز در ساختمان موسیقی برگزار شد که در بخشی از این برنامه وی به تبیین برنامه‌های موسیقی در سال جاری پرداخت.

به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، نشست خبری حمید شاه آبادی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز ۱۶ اردیبهشت در طبقه هفتم در ساختمان موسیقی برگزار شد.

شاه آبادی در این نشست با اشاره به برنامه های تازه ای که در سال جاری در زمینه موسیقی برگزار می شوند، گفت: جشنواره موسیقی جوان در نیمه اول سال جاری با رویکرد معرفی و حمایت از جوانان موسیقی ایرانی برای اولین بار برگزار می گردد.

وی همچنین به برگزاری جشنواره موسقی نواحی در اواخر اردیبهشت پرداخت و اظهار کرد: جشنواره موسیقی نواحی را امسال در اواخر اردیبهشت، به طور همزمان در تهران و کرمان برگزار می کنیم.

معاون هنری وزیر فرهنگ در بیان سبب جدایی محمد رضا درویشی از جشنواره موسیقی نواحی، تصریح کرد: طرحی که درویشی داشت به دلایل مشکلات ارزی پیش نرفت و ما نتوانستیم آن را عملی کنیم. درویشی قصد داشت جشنواره را به صورت بین المللی برگزار کند که این کار بودجه بسیاری را می‌طلبید.

وی افزود: برنامه درویشی بسیار گسترده بود و می خواست از گروه های خارجی برای حضور در جشنواره دعوت کند که متاسفانه این برنامه ها به سبب کمبود بودجه عملی نشد. در واقع ما توان مالی و بودجه کافی را در اختیار نداشتیم.

شاه آبادی دربارهٔ چگونگی برگزاری جشنواره موسیقی نواحی در اواخر اردیبهشت، گفت: ما برای برگزاری جشنواره موسیقی نواحی از همه ظرفیت ها استفاده می کنیم، البته در این میان فعالیت های دیگری نیز در زمینه موسیقی نواحی انجام می گردد که از آن میان می توان به جشنواره موسیقی زاگرس نشینان اشاره کرد.

در ادامه این نشست معاون هنری وزیر چند خبر تازه دربارهٔ رخدادهای موسیقی در سال جاری را بیان کرد که از جمله آنها می توان به؛ برگزاری جشنواره قطعات برتر موسیقی برای حمایت از منتشرکنندگان آلبوم های موسیقی،جشنواره موسیقی مقاومت، ۲۶ مرداد در تهران و کرمانشاه، انتشار یافتن فراخوان جشنواره موسیقی فجر تا پایان وقت اداری امروز اشاره کرد.

در بخش دیگری از این مراسم شاه آبادی در بیان وضعیت ارکستر ملی و ارکستر سمفونیک، گفت: تاکید ما بر این است که ارکسترهای ملی و سمفونیک دارای وجه تمایزهایی با هم باشند. ارکستر ملی باید بر نشانه ها و ویژگی های موسیقی ایرانی تکیه کند. همچنین نوازنده های این دو ارکستر باید متفاوت باشند و هر کدام انرژی خود را به صورت تمام وقت به یک بخش اختصاص دهند.

وی ادامه داد: هنوز بخشی از آزمون های نوازندگان ارکستر باقی مانده که این آزمون ها تا پایان اردیبهشت به پایان می رسند و پس از آن ارکستر ملی نیز با ترکیب کامل تری به روی صحنه می رود. به زودی جدول سه ماهه ای از اجراهای ارکستر ملی و سمفونیک را نیز اعلام می کنیم.

انتهای پیام / ۴۲


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.