موسیقی محرم در سوره مهر بررسی می‌شود

۲۸ آبان ،

همزمان با فرا رسیدن ایام محرم نشست‌هم‌اندیشی موسیقی محرم با حضور اساتید این رشته در انتشار یافتنات سوره مهر برگزار می‌شود.

به گزارش تفسیری هنرآنلاین، همزمان با فرا رسیدن ایام محرم حسینی، انتشار یافتنات سوره مهر در نظر دارد با هم‌اندیشی حاتم عسگری فراهانی مدرس و پیشکسوت موسیقی آوازی، رضا مهدوی پژوهشگر و نوازنده موسیقی و متین رضوانی‌پور نویسنده کتاب نوحه‌خوانی در شوشتر و همچنین با حضور علاقه‌مندان موسیقی مراسمی‌را در روز سه شنبه ۳۰ آبان ماه در سالن کنفرانس انتشار یافتنات سوره مهر برگزار می‌کند.

در این مراسم قرار است با حضور کارشناسان مزبور پیشینه و جایگاه فعلی موسیقی مذهبی خصوصا موسیقی محرم مورد بررسی واقع شود.

حاتم عسگری فراهانی از هشت سالگی آواز‌خوانی را نزد حسینعلی نکیسا با تعزیه آغاز کرد، بعد از نیم قرن فعالیت در عرصه موسیقی آوازی ایران هم اکنون در آستانه ۷۸ سالگی مشغول پژوهش در زمینه آوازهای موسیقی ملی و مذهبی ایران است.

همچنین در این نشست رضا مهدوی مدیر اسبق حوزه هنری، پژوهشگر و نوازنده موسیقی به همراه متین رضوانپور نویسنده کتاب نوحه‌خوانی در شوشتر حضور خواهند داشت.

لازم به ذکر است کتاب «نوحه‌خوانی در شوشتر» تولید دفتر موسیقی حوزه هنری است که به تازگی توسط انتشار یافتنات سوره مهر انتشار یافته است.

این نشست در ساعت ۳۰/۱۰ در سالن کنفرانس انتشار یافتنت سوره مهر برگزار خواهد شد. ورود برای همه علاقه‌مندان و پژوهشگران موسیقی در این مراسم بلامانع است.

پایان پیام/۴۵


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.