موسیقی های مجموعه های تلویزیونی باید مجوز داشته باشند

حمید شاه آبادی ، شامگاه پنجشنبه در گفت و گویی با خبرنگار ایرنا در اردبیل افزود : این اقدام ضروری در حوزه موسیقی براساس درخواست معاونت هنری ارشاد و دستور صریح وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده است.

وی اظهار کرد:بطورکلی هدف این است که هر موسیقی در ایران تولید و پخش می شود از اداره کل موسیقی تاییدیه داشته باشد و برای تحقق این هدف در قدم اول، سازمان سینمایی را با این موضوع مرتبط نموده ایم و اکنون رابطه خوبی بین این سازمان و اداره کل موسیقی برقرار شده است در حالیکه تا چند ماه قبل بدین گونه نبود و موسیقی های فیلمها اغلب بدون مجوز تولید و پخش می شدند.

او گفت : براساس تغییری ، پارسال در حوزه دفتر موسیقی شورای موسیقی به شوراهای پنج گانه تقسیم شد و در زمان حاضر به جای آنکه یک شورا در باره یک موسیقی ابراز نظر کند ظرفیت رسیدگی به موضوع موسیقی ها به شکل زیادی بالا رفته است و از محتوای یک موسیقی پخش شده در فیلم می توان به آسانی حفاظت کرد.

وی افزود : امیدواریم به نقطه ای برسیم که همه موسیقی هایی که در ایران تولید و پخش می شوند از کانال شوراهای تخصصی دفتر موسیقی بگذرند.

وی همچنین با اشاره به اینکه از برنامه های کاری امسال معاونت هنری وزارت ارشاد تولید قطعه های موسیقیایی برای موضوع های گوناگون در سطح ایران است خاطرنشان کرد که امسال قطعه های موسیقایی خاصی را تولید و رونمایی کرده ایم.

وی بیان کرد : اینکه ارزشها ، مفاخر ، چهره ها ، شخصیت ها و ظرفیتهای فرهنگی و تاریخی یک استان با استفاده از موسیقی بیان شود کار ارزشمندی است.

وی یادآوری کرد که بطور قطع هنرمندان ما باید دقت کنند و از کار بردن واژه هایی که سبب نفی ظرفیتها و ارزشهای دیگر استانها می شود خودداری نمایند چرا که ممکن است حساسیت هایی را به دنبال داشته باشد و باعث تکدر خاطر مردم سایر استانها شود.

شاه آبادی ، ادامه داد که اگر هنرمندان یک استان درباره نماد منطقه خودشان به منظور استفاده در سرود ملی آن استان تاکید دارند باید به این حساسیتها توجه داشته باشند و واژگان و عبارتهایی به کار ببرند که باعث گلایه مردم دیگر استانها نشود.

وی با اشاره به اینکه فقط ساختن یک قطعه شعر توسط هنرمندان یک استان و کار نمودن روی آن برای ساختن موسیقی ، درست و کافی نیست خاطرنشان کرد که باید اهالی فکر و فرهنگ و کارشناسان جمع شوند و شاخص هایی را در زمینه ارزشهای تاریخی و فرهنگی منطقه برای ساختن و شکل دادن موسیقی تعیین نمایند.

۵۹۲

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۸۱۶۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.