موسیقی پاپ تا سنتی، در جشنواره موسیقی بانوان

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

گفت و گو با کامران همت پور، برگزارکننده جشنواره موسیقی بانوان

کامران همت‌پور، مدیر شرکت آوای حنانه و برگزارکننده خصوصی جشنواره موسیقی بانوان که هفته پایانی خردادماه در تالار وحدت برگزار می‌شود در گفت و گویی با هنرآنلاین به تشریح اهداف و برنامه‌های این جشنواره پرداخت.

به گزارش خبرنگار موسیقی هنرآنلاین// همت‌پور درخصوص انگیزه برگزاری جشنواره‌ای برای موسیقی بانوان گفت: این پیشنهاد اولین بار از سوی خانم فاطمی مدیر موسسه “هنر در قاب اندیشه” که مجری طرح جشنواره می باشند مطرح شد. من هم طی سال‌ها فعالیتم در حوزه موسیقی، با موسیقی بانوان بیگانه نبودم، چندسال سرپرستی گروه “تنبورنوازان حنانه” را برعهده داشتم ؛ بنابراین از این پیشنهاد استقبال کردم.

او افزود: بعد از “جشنواره یاس” که در دولت آقای خاتمی برگزار شد، طی سال‌های اخیر جشنواره‌ای مخصوص برای موسیقی بانوان نداشتیم. کمبود چنین اتفاقی در فضای فرهنگی امروز انگیزه ما برای برگزاری این جشنواره شد. با توجه به اینکه بانوان ما سهم کمتری از جریانات موسیقی کشور دارند، ما امیدواریم با برنامه‌هایی از این دست بتوانیم توجه بیشتری را به این بخش معطوف کنیم.

مدیر شرکت آوای حنانه در ادامه به نحوه انتخاب گروه‌های موسیقی برای دعوت به جشنواره اشاره کرد و گفت: ما برای این جشنواره فراخوان ندادیم؛ چون ورود بخش خصوصی در برگزاری چنین اتفاقهایی تازگی دارد و ما ترجیح دادیم در آغاز این راه دچار چالش نشویم. بنابراین از گروه‌هایی که طی سال‌های اخیر در عرصه موسیقی کشور فعالیت داشتند و مورد تایید دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشند دعوت کردیم. البته بعضی از این گروه‌ها حضور پررنگ‌تری در فضای موسیقی دارند و بعضی دیگر حضورشان کمرنگ‌تر است که ما باید با برنامه‌هایی از این دست آن‌ها را مورد حمایت قرار دهیم.

همت‌پور درخصوص تنوع سبک‌های گروه‌های شرکت‌کننده در جشنواره موسیقی بانوان گفت: گروه‌های شرکت‌کننده در جشنواره از سبک‌های گوناگون اعم از موسیقی محلی، پاپ و سنتی حضور خواهند داشت؛ به طور مثال قدسیه مشیری با گروه “چکاوک آزاد” اجرای موسیقی آذری را در کنسرت‌شان خواهند داشت. همچنین گروه “قناره” را به سرپرستی قرینه محمدآوا از کشور آذربایجان داریم که موسیقی آذری اجرا می‌کنند. از گروه‌های موسیقی پاپ گروه “ستاره قطبی” به سرپرستی بهاره ایلچی و گروه دریا ولی‌لو را داریم. گروه‌های “کرشمه” به سرپرستی شیدا جاهد، گروه “آوای مهربانی” به سرپرستی سهیلا پورگرامی، گروه “بوی گندم” به سرپرستی اعظم صانعی و گروه “پریشاد” به سرپرستی پریچهر خلوتی هم در موسیقی ایرانی به اجرای برنامه می‌پردازند.

مدیر برگزاری جشنواره موسیقی بانوان در پاسخ به این سوال خبرنگار هنرآنلاین که آیا بخش رقابتی نیز در این جشنواره خواهیم داشت گفت: امسال بخش رقابتی نداریم اما امیدواریم در دوره‌های بعدی برگزاری جشنواره، بخش‌های رقابتی را به برنامه جشنواره اضافه کنیم.

یادآوری می‌شود جشنواره موسیقی بانوان از ۲۴ خرداد تا ۲ تیرماه هر روز از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در تالار وحدت برگزار خواهد شد که طی آن گروه‌های موسیقی بانوان از مناطق مختلف کشور به اجرای برنامه می‌پردازند.

 

پایان پیام/

 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.