موضع ایران، حمایت از مطالبات مشروع مردم سوریه

۲۹ آبان ،

وزیر امور خارجه در دیدار با با رهبر طائفه آشوری شهر حلب سوریه بر موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مطالبات مشروع و مسالمت آمیز مردم سوریه و در عین حال مخالفت با هرگونه مداخله خارجی در این کشور تاکید کرد .

به گزارش تفسیری واحد مرکزی خبر، علی اکبر صالحی افزود: این مردم فهیم سوریه می باشند که خود باید در مورد سرنوشت خود تصمیم بگیرند و هر تغییر و تحولی در این کشور در جهت اصلاحات سیاسی باید ازجانب مردم این کشور انجام شود.
وزیر امور خارجه همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران از تمامی ظرفیت و توان سیاسی خود برای کمک به کشور و مردم سوریه برای عبور از شرایط حساس کنونی و بازگشت ثبات و امنیت به این کشور استفاده کرده و خواهد کرد و برگزاری نشست گفتگوی ملی سوریه نیز در این جهت قرار دارد.
صالحی همچنین با انتقاد از رویکرد بعضی طرفهای خارجی که بدنبال ایجاد خلاء سیاسی در سوریه می باشند ، نسبت به تبعات و عواقب غیرقابل پیش بینی و ناگوار تداوم ناامنی در سوریه به خصوص برای کشورهای همسایه اخطار داد و تاکید کرد: تنها رژیم صهیونیستی است که از سوریه ضعیف و ناامن سود می برد.
صالحی همچنین در این دیدار فضای همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان مختلف از جمله مسیحیان در ایران و برخورداری از حقوق کامل اجتماعی و مذهبی در جمهوری اسلامی ایران را تشریح کرد.
اسقف ابراهیم یوحنا رئیس طائفه آشوری شهر حلب نیز در این دیدار با تشکر از حسن میزبانی و برگزاری بسیار خوب و شایسته نشست گفتگوی ملی سوریه از دولت ، مردم و رهبری جمهوری اسلامی ایران به خاطر حمایت های صادقانه خود از کشور و مردم سوریه تقدیر و تشکر کرد.
اسقف یوحنا ابراهیم همچنین با ابراز خرسندی از مسافرتش به تهران و حضور در نشست گفتگوی ملی سوریه ، این نشست را بسیار مهم ارزیابی کرد و نقش ایران را در برون رفت سوریه از شرایط کنونی مهم و تاثیر گذار دانست و بر ضرورت تداوم و استمرار این گفتگوها در جهت مصالح و منافع کشور و مردم سوریه تاکید کرد.
وی همچنین خواستار هوشیاری آحاد مردم سوریه از طوائف و گروههای قومی و مذهبی مختلف اعم از مسلمانان و مسیحیان و وحدت صفوف ملت سوریه در مقابل توطئه های دشمنان این کشور شد و خواست مردم سوریه را حفظ و تقویت یکپارچگی ، اقتدار و حاکمیت ملی و جایگاه سوریه در جبهه مقاومت دانست.
اسقف ابراهیم با ارائه گزارش تفسیریی از آخرین اوضاع سوریه ، بعضی مشکلات مردم از جمله مسیحیان در مناطق مختلف بدلیل اقدامات تروریستی بعضی گروههای مسلح در ایجاد ناامنی در این کشور از جمله هدف قرار دادن اماکن عام المنفعه ، اماکن مذهبی و مدارس را تشریح کرد و خواستار تداوم تلاشهای دولت و رهبری ایران برای برون رفت کشور سوریه از بحران کنونی شد.


IRIBNews RSS TopNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.