موضع عراقچی دربارهٔ گشایش دفتر طالبان در دوحه قطر و مخالفت دولت افغانستان

۰۱ تیرماه ۱۳،

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به تحرکات منتهی به گشایش دفتر طالبان در دوحه قطر اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران همانگونه که بارها اعلام داشته، معتقد است بحران افغانستان راه حل نظامی ندارد و تنها راه حل مناسب، رویکرد مذاکراتی است و خرسندیم که جامعه جهانی، اگرچه با تاخیر، به ناکارآمدی رویکرد نظامی اذعان کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سیدعباس عراقچی تصریح کرد: ایران از هر مذاکره ای بین گروه های مختلف افغانی که در چارچوب منافع ملت افغانستان با محوریت دولت آن کشور و در تطابق حقوق اقوام مختلف افغانی و مفاد قانون اساسی افغانستان باشد، حمایت می کند و معتقد است ملت افغانستان برای گفت و گوهای آشتی ملی نیاز به قیم ندارد.

وی افزود: به اعتقاد ما همانگونه که مداخلات نظامی خارجی کمکی به حل بحران در افغانستان نکرد، مذاکرات تحمیلی با محوریت بیگانگان و بدون لحاظ منافع و مصالح ملی افغانستان و خواست و حضور نمایندگان مردم این کشور راه به جایی نخواهد برد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان گفت: ما با تروریسم و فعالیتهای تروریستی و نیز مقابله کور با آن که منجر به کشتار غیرنظامیان بویژه زنان و کودکان می گردد، مخالفیم و معتقدیم منطقه از ظرفیتهای بالایی برای کمک به حل بحران افغانستان برخوردار است و متاسفانه از این ظرفیتها چنانچه باید، استفاده نشده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.