موضع نهایی اوباما در قبال خواسته نتانیاهو برای حمله به ایران

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه یدیعوت آحارونوت امروز در صفحه نخست خود در گزارشی اعلام کرد: ایلات متحده آمریکا با ارسال نامه ای محرمانه به ایران اطلاع داده که حمله اسرائیل علیه این کشور را تایید نمی کند و به آن نخواهد پیوست.

به گزارش فلسطین الیوم ، این روزنامه در ادامه به نقل از مقامات بلندپایه در کاخ سفید تاکید کرد: این نامه از طریق دو کشور اروپایی که کانال ارتباطی واشنگتن و تهران در زمانهای اضطراری هستند، ارسال شده است.

بر این اساس، آمریکا تاکید کرده که در حمله اسرائیل علیه ایران مشارکت نخواهد کرد و پیش بینی می کند در مقابل ایران از حمله به اهداف و مراکز استراتژیک آمریکا شامل رزم ناوهای آمریکایی در منطقه خلیج فارس خودداری کند.

بنابر این گزارش، این پیام محرمانه و اظهارات اخیر ژنرال مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در این باره که آمریکا دخالتی در حمله اسرائیل به اهداف ایرانی نمی کند، بیانگر عمق اختلاف و میزان تنشهای شدید ایجاد شده در روابط تل آویو و کاخ سفید است.

منابع سیاسی اسرائیلی اعلام کردند: دولت اوباما حتی طی روزهای اخیر در تلاش است تصمیم گیرندگان درباره حمله یکجانبه به ایران را از نتایج مخرب آن آگاه کند.

از سوی دیگر، خبرگزاری رویترز امروز در گزارشی اعلام کرد: اظهارات اخیر نتانیاهو درباره لزوم ایجاد خط قرمز برای ایران در موضوع هسته ای نشان دهنده  پایان صبر سران اسرائیل است و این در حالی است  که فشارهای همپیمان اصلی آنها (آمریکا) و برخی کشورهای دیگر در زمینه جلوگیری از اقدام یکجانبه اسرائیل به اوج رسیده است.

بنابر این گزارش، نتانیاهو احتمال می داده اوباما با توجه به نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات و نگرانی نسبت به از دست دادن آرای مردم، با طرحهای وی در زمینه اقدام نظامی همراه شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.