موضع وزارت ارشاد درباره انحلال خانه سینما تغییر نکرده است

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، ‘سیدمحمد حسینی’ عصر دوشنبه در حاشیه دیدار با سفیر تونس در ایران در جمع خبرنگاران، درباره بازگشایی خانه سینما گفت: بصورت رسمی درباره فعالیت خانه سینما اطلاعیه داده‌ایم، از این رو این اطلاعیه موضع رسمی این وزارتخانه درباره غیرقانونی بودن فعالیت خانه سینما است.

حسینی سپس در پاسخ به سووال خبرنگار دیگری درباره اهانت‌هایی که اخیراً از جانب برخی مسوولان جمهوری آذربایجان نسبت به علمای شیعه صورت گرفته، اظهار داشت: بهتر است که در کشوری مثل آذربایجان که مردمش مسلمان و پیرو مکتب اهل بیت(ع) هستند، ارزش‌ های الهی مد نظر قرار گیرد و به اعتقادات و باورهای مردم احترام گذاشته شود.

وی ادامه داد: این به نفع دولت‌ها است که حافظ باورها، آداب و سنت‌های اصیل و ارزش‌های متعالی که مردمشان به آنها معتقد هستند باشند، نه اینکه آنها را نادیده بگیرند.

عضو کابینه دولت دهم با بیان آنکه بر توسعه روابط دو کشور ایران و آذربایجان تاکید داریم، افزود: تاکنون برنامه‌های متعددی با همکاری دو کشور برگزار کرده‌ایم و امیدواریم با وجود این همکاری ها، شاهد چنین اقداماتی در آن کشور نباشیم.

سفیر تونس در ایران نیز در پاسخ به سووال خبرنگاری مبنی بر آنکه ‘دولت جدید تونس برای حضور بانوان در مساجد برای خواندن نماز که در رژیم زین‌العابدین بن علی ممنوع بود، اکنون چه موضعی اتخاذ کرده است’، گفت: اسلام جزء جدایی ناپذیر از فرهنگ و تمدن تونس است.

‘محمد الحصایری’ همچنین درباره روابط فرهنگی ایران و تونس یادآور شد: ایرانی ها از سال ۵۰ هجری وارد تونس شدند و شهر قیروان را که در واقع معرب ‘کاروان’ ایرانی است، در این کشور ساختند.

وی گفت: مردم تونس ایران را به خوبی می شناسند، و تمایل داریم ایرانی ها نیز تونسی ها را بطور دقیق و شفاف بشناسند.

فراهنگ ** ۱۳۵۵ ** ۱۰۷۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۵۷۱۹۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.