موضوعات متنوع تحول بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره تئاتر فجر

۱۹م دیماه ،

حسین مسافر آستانه: از لحاظ ساختاری نمایشنامه‌های ارسالی دارای کیفیتی خوب بودند و مسئله‌ای که در این دوره به چشم می‌خورد تنوع موضوعات بود که نمایشنامه‌نویسان موضوعات مختلف را مورد بررسی قرار دادند.

حسین مسافر آستانه بازخوان بخش مسابقه برترین‌های نمایشنامه‌نویسی در رابطه با بازخوانی نمایشنامه‌های این دوره از جشنواره تئاتر فجر به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: نمایشنامه‌نویسی در این دوره از پیشرفت قابل توجهی برخوردار شده است توجه نمایشنامه‌نویسان به ویژه جوانان به موضوعات اجتماعی و سیاسی و نگاه ویژه به موضوعات تاریخی از ویژگی‌های این دوره جشنواره تئاتر فجر در بخش نمایشنامه‌نویسی است.

مسافرآستانه بیان کرد: از لحاظ ساختاری نمایشنامه‌های ارسالی دارای کیفیتی خوب بودند و مسئله‌ای که در این دوره به چشم می‌خورد تنوع موضوعات بود که نمایشنامه‌نویسان موضوعات مختلف را مورد بررسی قرار دادند.

مشاور هنری شاه آبادی ادامه داد: در همه زمینه‌ها شدت و ضعف در آثار وجود دارد از بین نمایشنامه‌های ارسالی و بعد از بررسی اولیه آثاری که کیفیت ساختاری مورد نظر را داشتند انتخاب و به دبیر جشنواره ارسال شدند، نگاه به موضوعات متنوع تحول جشنواره امسال است.

وی در پاسخ به این پرسش که برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره تئاتر فجر پیشنهادتان چیست بیان کرد: به طور کلی جشنواره تئاتر فجر باید از شورای سیاستگذاری و دبیر ثابت در طول دوره‌ای معین برخوردار باشد، تغییر هر سال دبیر برنامه‌های متغیر و بدون ثبات را به دنبال دارد اما با مشخص شدن دبیر برنامه‌ریزی ثابتی وجود دارد. اساسنامه ثابتی برای جشنواره تدوین شود تا برنامه‌ها هر سال تغییر نکند.

انتهای پیام/۵۴/۵۳
 


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.